jensanjen

En tjej med mycket tankar, funderingar, tycken och kärlek. Tycker livet är för kort för att älta gammalt utan vill hellre se framåt och njuta av livet, kärleken, familjen och vänner!

lång vecka

Publicerad 2015-02-13 20:30:15 i

Då är denna vecka över, lång och tuff men en förkylning från helsike . Feber, snorig, halsont och låta som en kråka, hosta. Jobbat har jag men tur det var lugnt. Inte råd att vara hemma då man får halv lön i februari eftersom man va hemma i 2 veckor med vattenkoppor på sonen. 

Tog tag in ett viktigt samtal I veckan,  ringde BVC för remiss till barnspyk.  Sonen har visat mer och mer tendenser som jag behöver hjälp att bearbeta och få tips och råd. Han saknar en pappa i sitt liv enormt, häromkvällen grät han till och med. Sa "jag vill ha en pappa som också är stolt över mig", gjorde enormt ont i mitt hjärta och svårt hålla tårarna tillbaka. Han har ett tag visat tendenserna, slänger sig i armarna på andra pappor. Inte bra! Vissa vill det inte och vissa gubbar kan ju faktiskt vara inte så snälla..... 
Han har börjat söka enormt med närhet och blir väldigt upprörd om vi bråkar. Ska då kramas och säger förlåt i massa och säger han älskar mig. Han har även sagt "om du dör blir jag alldeles ensam," mycket sådant prat. 
Pratar mer och mer om sin pappa, att pappan är ensam och vi måste åka dit, att han saknar honom. 
Jag försöker prata med han, vara så ärlig som möjligt och jag ljuger inte. Jag vet faktiskt inte vart han är, han har tydligen flyttat men ingen vet vart. Hans gode man har inte fått kontakt med han sen 2012......
Så barnspyk är för mig för att få hjälp och råd och för oliver för att få veta hur han egentligen mår.  De har inte så lätt att uttryck känslor i hans ålder. 

Denna helg blir annars till att ta det lugnt, ladda batterier och bli frisk. Oliver vill sova hos sin nästas imorgon så jag hoppas det funkar,  jag tar det lugnt hemma. 

Önskar er alla en underbar dag imorgon på alla hjärtans dag ♡ 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

The future is in the hands of the destiny.... Or is it?

Just a girl that wants so much and are searching for it every day that goes.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela