jensanjen

En tjej med mycket tankar, funderingar, tycken och kärlek. Tycker livet är för kort för att älta gammalt utan vill hellre se framåt och njuta av livet, kärleken, familjen och vänner!

sommar....

Publicerad 2014-07-23 19:45:48 i

Oj oj 6 månader sedan jag skrev här, väldigt dåligt! jag har flera gånger tänkt att skriva men så fastnar man vid ngt annat och så glöms det bort.
Dock så har ju inte mycket hänt egentligen, jobbet är kvar och vikariatet förlängdes med 1 år till sån jag är kvar på administration. Oliver växer så det knakar, speciellt denna sommar har han skjutit i höjden och vikten, äter väldigt bra och är aktiv. till hösten nu har jag anmält han till gympa för barn och en annan aktivitet där de får testa på olika sporter. så det ska bli kul att se vad han fastnar för, vad hans idrott blir framöver. basket skulle jag tycka vore kul men det är ju troligen långt framåt i tiden.
Tankarna om att flytta kommer ofta, jag är jädrigt ensam fortfarande. då jag har Oliver så gott som 24/7 är det svårt att göra saker med kollegor. eller dvs omöjligt då Oliver är ju med konstant. att flytta närmare mamma är ofta på tankarna men då är det om man ska våga ge upp tryggheten med fast jobb. även om vikariat tar slut så är jag fast anställd på företaget på kundservice. har ju en bra lägenhet också i ett bra område. och Oliver stormtrivs på sitt dagis och jag har bra kontakt med pedagogerna.

En sak som hänt nu i sommar är att gamla känslor för en person kommit upp till ytan efter att vi träffades igen. vi har pratat massor nu om oss och vad vi känner. Han har aldrig slutat ha känslor för mig..... Han blev kär i mig redan 2009, känt varandra sedan 2008. Han fanns för mig när jag var gravid som en väldigt bra vän knytnäven efter. en väldigt snäll och omtänksam person och Oliver tycker om han också. det STORA problemet är dock att han bor på Irland :( ....... visst önskar jag att kunna flytta dit igen men deras ekonomi är ju körd i botten och irländare idag har svårt att klara dagarna. så OM jag någonsin flyttar dit igen så ska jag ha ordnat med jobb och boende innan flytten sker. har ju inte bara mig själv denna gång att tänka på utan har ju oliver att tänka på. Denna kille har dock verkligen en plats i mitt hjärta och känslorna som kom upp igen när vi sågs nu i sommar trodde jag inte fanns kvar. Vi försökte oss på ett förhållande efter Oliver kom men jag hade tankar att flytta hem och med en nyfödd var jag inte redo för ett förhållande.
Han har bjudit med mig på bröllop i oktober på Irland, har fått barnvakt till Oliver dagarna jag blir borta så då blir det 4 dagar han och jag kommer umgås ensamma förutom bröllopet. då får vi se vad vi båda kommer fram till.

i sommar på semestern har det varit kanon, vi var till Irland i 1o dagar, hos mamma och sambo i ca 1 vecka och vi åkte till Åland tillsammans och bodde i stuga. mötte upp släktingar där som låg i hamnen med sin båt, väldigt trevligt. sedan träffade jag min käraste barndomsvän som fått en liten flicka och mös. så himla vacker liten flicka! och sista veckan nu har vi varit hemma och åkt till stranden varje dag, gudomligt väder!!!! mamma och sambo var här några dagar och sedan umgåtts med storebror och familj. idag var syster med till stranden med vänner. mycket uppskattat då vi inte ses mer än varannan månad ca.
Har lite ångest att börja jobba på måndag igen, vet vad som väntar mig med avstängningar och annat som kommer ta på tålamodet och stressen byggs upp igen. men tankarna på Irland oktober ska nog hålla humöret uppe. Måste ansöka om ledigt då men det ska nog inte vara några bekymmer då det brukar vara en lugn period då.

japp, många tankar har jag men som vanligt får jag nog bena ut dom långsamt men säkert och inga förhastade handlingar att göra!

kram på er.... om ngn nu läser denna så klart :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

The future is in the hands of the destiny.... Or is it?

Just a girl that wants so much and are searching for it every day that goes.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela