jensanjen

En tjej med mycket tankar, funderingar, tycken och kärlek. Tycker livet är för kort för att älta gammalt utan vill hellre se framåt och njuta av livet, kärleken, familjen och vänner!

Första dagen gjord

Publicerad 2014-07-28 21:36:49 i

då är första arbetsdagen efter semestern gjord, var tungt i början men sen kom jag in i det. irriterande bara att hon som gjort mitt inte gjort allt utan lämnat och gått hem tidigt förra veckan. surt som sjutton, att inte röja upp ordentligt så jag slapp det. nåja, jag kommer nog ikapp snart. varmt som sjutton på kontoret så suttit med en fläkt hela dagen, får se hur lång tid det tar att bli sjuk :/
Positiva nyheter, har ju fått klart med vart Oliver kan vara när bröllopet på Irland här, frågade idag om ledigt från jobbet och det var inga bekymmer. men så blev jag påmind om dagis. Kommer de vara ok med att han är där när jag har tagit ledigt...... de får ju egentligen inte vara där om man som förälder inte jobbar, så nu gäller det bara dom att de är ok med att han är där då.
kollade lite och Ulricehamn har att man får ha barnen på dagis 5 dagar Per år om man själv är ledig från jobbet. men inte Borås. det är ju jättebra men några dagar om man måste göra något, såsom en resa för tex bröllop, begravning, uträtta ärende. inte ta alla på en gång så klart men här och där. nu ska ju jag vara arbetsfri 3 dagar,torsdag, fredag och söndag. men han kommer ju vara där mindre, de hämtar tidigare än jag gör.Så jag håller alla tummar och tår att få ledigt!!!!! tänk om de inte godkänner det :( Vet inte vad Jag gör då, tanken att komma iväg helt själv och spendera tid med HAN och verkligen umgås värmer mig och ger mig sådana förhoppningar och ser ljust på framtiden..... funkar inte detta då vet jag inte......

Oliver älskade dagis idag, han var så glad att komma tid och inte alls grinig eller trött när jag hämta han. Han hade nog verkligen saknat sina vänner och att även få komma ifrån mig lite. jag tror verkligen på att barn behöver tid ifrån sina föräldrar också ibland. och han dimensionen loppet av 10 minuter :-)

veckan blir jobb och lugnt för övrigt, får vänta nu på att ta detta med dagis till nästa vecka då de öppnar igen. bara hålla alla tummar och tår att det går vägen och de är ok med
det!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

The future is in the hands of the destiny.... Or is it?

Just a girl that wants so much and are searching for it every day that goes.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela