jensanjen

En tjej med mycket tankar, funderingar, tycken och kärlek. Tycker livet är för kort för att älta gammalt utan vill hellre se framåt och njuta av livet, kärleken, familjen och vänner!

Jaaaaa!

Publicerad 2014-08-06 21:23:21 i

fick klart från dagis om Oliver och han får vara där, en engångsföreteelse och undantag! de kände att de ser över situationen och läget och då jag hade ordnat med jobb och bra omhändertagen i övrigt så kände de även att jag Jan nog behöva komma ifrån lite för mig själv, Måste säga, och inte bara pga detta att vi har ett så bra dagis med bra pedagoger. de ser verkligen till att man har bra kontakt och att alla parter mår bra. de ser om ngt är på gång med mig och frågar. de lyssnar när man pratar och det viktigaste, Oliver storm trivs där och tycker om sina fröknar.
Så nu är bokning av flyg pris denna vecka! har hittat flygen men måste bara boka också. Gud så härligt och kul att komma bort i några dagar och bara vara jag. är 1 år sedan exakt det sker, min födelsedags helg :-)
Känner att tiden själv behövs, semester i all ära men att vara på varandra hela dagarna i 4 veckor suger musten ur både mig och sonen. Han ledsnar på mig och jag orkar inte med 100% , så att vara ifrån varandra lite behövs nog för husfriden. får ju självklart inte glömma att på Irland fick jag shopping i lugn och ro..... underbart!! var ute en kväll på middag med Canada vännerna med familj och vänner och en annan kväll smeknamnet och hennes mamma. Enormt tacksam över det och det var så mysigt och avslappnade. Oliver hade otroligt kul med bio med Janet, callum och Emma när jag shoppa, pratats flitigt om det här :-) och även få sova i callums rum och titta på film där innan läggdags.
Kan inte sluta tänka på hur kul och värmande det är att åka dit varje sommar och känna det som jag kommer hem igen, värmen från vännerna där! viktigt för mig i de stunderna att tänka på är att bo där är en helt annan sak än semester i några dagar. samt att man har det jäkligt bra i Sverige med barnomsorg, läkarvård och om det krisar för en. Sverige är sjukt bra påminna sätt, sen finns det undantagen som inte får den hjälpen de behöver, och detta är av många orsaker som jag sett. men i många och förhoppningsvis flesta fall löser det sig.
Så, om ca 2 månader åker jag till Irland igen, på bröllop och spendera några dagar i avslappnat läge med en person som ligger mig väldigt varmt i hjärtat........

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

The future is in the hands of the destiny.... Or is it?

Just a girl that wants so much and are searching for it every day that goes.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela