jensanjen

En tjej med mycket tankar, funderingar, tycken och kärlek. Tycker livet är för kort för att älta gammalt utan vill hellre se framåt och njuta av livet, kärleken, familjen och vänner!

länge sen nu....

Publicerad 2013-10-05 20:29:02 i

oj nu var det väldigt länge sedan jag skrev.
inte så myckey son hänt, fått umgåtts med brorsdöttrarna en helg med övernattning. väldigt mysigt och gick mycket bra. så mycket enklare när barnen är större och går att prata med dom och förstå vad de vill.
jobbet rullar på, fick förlängt vikariat till mars på back office tjänsten jag sitter på nu så det känns bra. tanken att gå tillbaka till front office och sitta och svara i telefon och mail..... urk!!! så hoppas innerligt det blir fast där sedan.
och fastställande av faderskapey för sonen.... EJ KLART! Pappan begärde innan sommaren efter kallelse etc flertal gånger att skriva på eller göra test i 2.5 år att dey skulle görad av irländska myndigheter så skulle han göra det. sagt och gjort, svensk tingsrätt bad irländsk om detta. de skicka kallelse och han skulle vara i rätten. Men näh, han dök inte upp!!
så nu är jag kallad till rätten för att höras och sedan beslutar de om allt. enda sättet sen för han att överklaga är att lämna blodprov.
det som verkligen irriterar mig är att han fick som han ville, det skulle handläggas av irland. och jag sätter min son igenom att lämna 2 rör blod, och så dyket han inte upp!!! hur tänker man då?
Nu hoppas jag innerligt att efter 3 år så slutar det och är klart i slutet på detta år. vill bara släppa det och kunna gå vidare. det jag vet är dock en sak, jag kan med gott samvete säga till min son i äldre ålder när han förstår mer, att jag gjorde mitt yttersta! 3 år. .... hur man kan neka sin son och få en person att gå igenom så mycket under så lång tid är mig oförklarligt!

Under denna slutliga process så får jag även 4 dagar utan barn, storebror med familj tar hand om sonen. vilket känns underbart men samtidigt lite läskigt. Har aldrig varit ifrån han så länge!! kommet kanske inte vara på bästa humöret efter rätten, så kanske bra att jag får samla mina tankar igen och tanka ny energi. Ny energi är verkligen något jag behöver dock, känner mig ganska tömd för tillfället.

nåja, nog om min tristess, hoppas ni alla har en fin helg och tar hand om varandra!
kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

The future is in the hands of the destiny.... Or is it?

Just a girl that wants so much and are searching for it every day that goes.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela