jensanjen

En tjej med mycket tankar, funderingar, tycken och kärlek. Tycker livet är för kort för att älta gammalt utan vill hellre se framåt och njuta av livet, kärleken, familjen och vänner!

Tillbaka på irland nu då

Publicerad 2010-01-05 16:09:02 i Allmänt,

Ja då var man tillbaka på Irland igen efter ledigheten och jag kan faktiskt säga att detta var den första gången jag kände att jag inte ville åka tillbaka. Jag hade gott och väl stannat lite längre i sverige och tagit det lugnt. Och som det verkar efter 1 dag på jobbet så hade jag nog likaväl kunnat stannat där några dagar till. Jobbade 2 timmar igår kväll på städjobbet och jag kände efter 40 minuter att ryggen ville gå av!!!!  När jag kom hem så satte jag mig i soffan (efter att ätit underbart god Tacos som Janet ordnat) och efter 1 timme skullee jag resa mig och gå upp och gå på toa. Benen bar mig nästan inte. Det domnade i ryggslutet och neråt rumpan och benen skakade av smärta......
Var hos läkaren idag för en vanlig koll och jag nämnde detta för henne, jag går ju hos psysio och gör övningar, hon vill sjukskriva mig........Problemet är dock i detta land att jag får ju inte ut någon sjuk ersättning!!!! Så jag vette fasen vad jag ska göra....... Sluta jobba och leva på nada??? Fortsätta jobba och vara gråtfärdig av smärta? hmmmm jag ska försöka ordna upp detta OCKSÅ.... pratade med min chef idag och nämnde detta, hon tyckte det vore urtrist och förstår mig att det är tungt och tufft. Bad mig hålla henne underrättad hur jag gör.

Så detta året började på vanliga sätt..... problem! Jag vet, man gör det till vad man gör och folk säger flytta hem till sverige! Men fasen det är ju inte så enkelt. Mycket som spelar in liksom!!!! Mycket om och när.... vad händer om jag gör det? Vad kan HAN göra? ska luska mer i det helt enkelt!

Kram på er alla, saknar er massor redan i sverige!

Kommentarer

Postat av: Familjen Sundén

Publicerad 2010-01-12 12:31:50

Ja du lillasyster, jag säger som jag alltid sagt den senaste tiden. Du har fasiken mer hjälp här hemma än där nere.

Men envis som du är och som vi alla vet så kommer du stanna och det e väl bara att hajja läget för oss. Håller tummarna på att du klarar det iallafall. Kram storebror med familj

Postat av: Lustigt

Publicerad 2010-01-13 15:08:08

Enligt en intervju/artikel i länstidningen har du både jobb på din väns pub och en pojkvän som heter Paul. Efter att ha kikat i din blogg så framgår det alltså att du ljuger rätt mycket, eller så skriver du fruktansvärt otydligt -Paul verkar inte vilja vara vid din sida vad gäller det här med bebis och fast jobb är det väl ändå inte om man jobbar två timmar om dagen? Du vet väl att man inte får ljuga i en tidning, det kan få den som gjort intervjun att framstå i dålig dager...Men fallet kan vara så att du inte är ärlig här i din blogg, ja så kan det ju faktiskt vara. Nåväl, lycka till.

Postat av: mamma

Publicerad 2010-01-20 13:45:24

Hejsan till den som är anonym!!



Jag tycker att det är väldigt dålig stil att anklaga Jenni för saker o ting, framför allt när du inte har med henne o göra. Sluta o läs hennes blogg då istället tycker jag. Du gör så många illa när du skriver som du gör.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

The future is in the hands of the destiny.... Or is it?

Just a girl that wants so much and are searching for it every day that goes.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela