jensanjen

En tjej med mycket tankar, funderingar, tycken och kärlek. Tycker livet är för kort för att älta gammalt utan vill hellre se framåt och njuta av livet, kärleken, familjen och vänner!

solig fredag!

Publicerad 2011-05-20 13:20:31 i Allmänt,

fredag idag då tydligen, solen skiner men jag ser molnen mulna på nu under eftermiddagen.... Hoppas det inte regnar bara så kan jag och oliver gå en promenad.
Igår rasa han ner 2 ggr från soffan, han tar sig upp nu super snabbt och så lutar han sig över kortändan på den, så 2 ggr när jag var i köket gjorde han det och dunsa ner med huvudet först :( Lite bulor men ok. Så idag var jag i köket och diskade upp efter frukost och så hörde jag duns och illvrål, tänkte inte igen, men så springer jag in i vardagsrummet och då har han satt sig bak och fram på sin bil och den har vält...... Blodet forsar från munnen och jag känner pulsen stiga. TÄnker nu har alla tänder åkt i munnen på han!!! men som "tur" var så var det överläppen som spruckit, "stringen" mellan tandkött och överläpp har brustit därav all blod..... Först var det ju ner till grannen för att få hjälp att hålla oliver och titta i hans mun, sen när vi fått stop på blodet så ringde vi sjukvårds rådgivningen. Allt läcker av sig själv som tur är men åka till tandläkaren för att försäkra sig tänderna inte åkt på något. Så iväg dit vart det. men tänderna sitter fast (phu) men om vi har otur så kan hans "vuxna" tänder skadads under och det kommer inte märkas förrän de kommer ut. Så ska vi hålla koll på var blåsor. han får inte tugga hårda saker på 2 veckor......... Och sen återbesök om 3 veckor.

Ja se, är det inte det ena med barn så är det de andra med dom ;) Tur han har de få tänderna kvar i munnen i vilket fall ;)

Helgen inget planerat alls, ska på läger på måndag som sagt så ska packa för det på söndag, sen möte på måndag eftermiddag innan vi åker till lägret, väldigt spänd inför det! Håll tummarna åt mig!!!!

Kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

The future is in the hands of the destiny.... Or is it?

Just a girl that wants so much and are searching for it every day that goes.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela