jensanjen

En tjej med mycket tankar, funderingar, tycken och kärlek. Tycker livet är för kort för att älta gammalt utan vill hellre se framåt och njuta av livet, kärleken, familjen och vänner!

Borås boende nu då

Publicerad 2011-01-19 21:42:53 i Allmänt,

japp då är man inflyttad i lägenheten i borås, har endaast 1 väska med mina kläder att packa upp, ja förutom alla lådor hos joocke då men det tar jag nästa vecka tror jag. Behöver ta det lugnt nu och rota in oss, Oliver har fått en tuff start. I söndags började han kräkas och diaree, likadant i måndags vart det också både och, igår tisdag var det "bara" dåliga blöjor, men aptiten är riktigt dålig. Idag är det inte bra, han kräks inte men diaree till tisen, har nog totalt bytt 17 blöjor de senaste 2 dagarna, gått igenom ca 6 byxor...... han äter inte, dricker dåligt med välling, dricker dåligt i huvudtaget. Så var idag och inhandlade vätske ersättning, ska dricka 500 ml av det men hmmm han fick i sig 55 ml....... han gillar inte saften heller, bvc sade att ge han saft med lite socker. men han vill inte ha. Idag har han ätit 1/2 dl risgröt (mild för magen), 1/4 potatis(mosad), 1/2 smörgås med smör...... låter inte speciellt hälsosamt1!!!!! Totalt har han druckit 500 ml välling på 24 timmar.... Fick tips om att ge han äpple... han VÄGRAR och börjar spotta ut det.
han har nu blivit så röd i rumpan igen, på gränsen till hur det var när han var 3-5 veckor gammal!!! han blir hysterisk och jätte upprörd när jag ska tvätta honom där, han hamnade i duschen vid ett tillfälle idag för att kunna tvätta honom... jag tvättar han nu med bikarbonat soda mixad med vatten samt låter han vara utan blöja mestadels. kan meddela att golvet har fått sin dom 3 ggr idag, jag har fått det 2 ggr idag, kläderna hmmmm 6 ggr och lillfisen är inte glad!
och i allt detta så håller man på att packa upp saker i lägenheten... som sagt en ganska omöjlig sak om det inte vore för syrran Susanne. hon har varit otroligt hjälpsam!!!! idag när han vägrade äta så höll jag på att bli tokig, så hon tog över och jag gick ut och tog en cigg och varvade ner..... jag vet, jag ska sluta röka!!! Så utan henne hade nog inget blivit gjort här samt jag hade nog suttit i ett hörn med oliver och tyckt synd om oss ;) tack gumman!

imorgon kommer Jocke och ska till affären och handla lite åt oss. ska försöka en laktosfri välling och se om det hjälper, sen se vad som kan finnas som jag kan ge honom för att underlätta för han. Visst det är dunder jobbigt med allt bajsande, men det är just att se hur ont han har, det är det som skär i mig och får mig så upprörd!!!1 kan jag i vilket fall få bort det onda han har och så att han dricker vätska i vilket fall.... "bara" de sakerna så skulle det bli sååååååå mycket bättre!

Nu ska jag försöka sova så man har krafter inför ännu en tuff natt... Kram på er och jag ber om ursäkt för allt klagande i dagens inlägg....

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

The future is in the hands of the destiny.... Or is it?

Just a girl that wants so much and are searching for it every day that goes.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela