jensanjen

En tjej med mycket tankar, funderingar, tycken och kärlek. Tycker livet är för kort för att älta gammalt utan vill hellre se framåt och njuta av livet, kärleken, familjen och vänner!

Behöver styrka och vila

Publicerad 2011-01-22 06:36:11 i Allmänt,

hmm vart ska jag börja?
jo Oliver är lite bättre, han har inte lika dåliga blöjor längre, igår byttes det bara  skit blöjor men äter fortfarande inte ordentligt. Fick i han 10 skedar gröt på morgonen, några majs krokar. Sedan vid lunch åt han en liten macka med smör på och 4 skedar blåbärs purée och till middag mer eller mindre tvingade jag i honom 6 skedar potatismos...... han drack ungefär 400ml vällimg de senaste 24 timmarna, kör nu laktosfri välling och gröt som är milt mot magen, tydligen kan de bli laktos intoleranta efter en svår dos av maginfluensa. Så det verkar ha gjort susen, rumpan hans är lite bättre, tvättar nu med vatten och baby olja samt smörjer som attan med Inotyol salvan. kunde ha honom utan blöja i 30 minuter igår utan bajs ränder efter honom så det var skönt. men jösses vad han är gnällig och krävande nu. Vill ha uppmärksamhet 24 timmar om dygnet, vill sitta i famn hela tiden. Han har nu fått en hemsk hosta samt näsan rinner på honom. visserligen har jag det också, inte hostan men näsan rinner konstant! Nu inatt vaknade han vid 5 och ville ha flaska, var så klart tvungen att byta på han för hans rumpas skull och han vart hysterisk!!!!! Och jag förlorade nästan min vilja att leva.... så sen kunde jag inte somna om för jag var så upp stressad och irriterad.... han hostar och snörvlar där inne den stackaren, gnäller till ibland då och då... Den stackaren får in rast och ro från att må dåligt verkar det som.....
Usch jag behöver en paus från honom. det låter så himla hemskt och jag känner mig som världens sämsta mamma att säga det, men jag behöver lite JAG tid........ Att bara vara jag och inte känna stress för att få i han mat/dryck, inte ha en ledsen son som drar i mig, inte ha några måsten helt enkelt. Jag vet jag vet, detta är att vara mamma och det är ingen dans på rosor..... men hmmmm jag är helt slut! Sedan att sitta i lägenheten gör det ju inte bättre, visst gå ut och gå men jag måste ju byta på han så fort han bajsat i och med hans rumpa....  men fasen idag ska jag ta mig ner på stan!!! Måste ut, se folk och röra på mig. Visserligen rör jag på mig konstant här hemma, igår tvättade jag kläder (han hade inga byxor rena efter allt bajjande/kräkandes) strök och hängde gardiner och gjorde i ordning min garderob. Behöver ta tag i lådorna som står hos Jocke men det tar jag fasiken efter helgen, en paus tar jag nu från allt plockande.

barnvagnen ska jag skicka tillbaka till företaget då den drar snett åt vänster, får ju träningsvärk i höger arm/axel av att dra den i rätt riktning hela tiden, så Schenker hämtar upp den på måndag. Får se hur det går med den, ska nog sälja den och köpa en mindre sedan, den är för stor och tung. Så blir nog en lite mindre vagn istället. får hoppas jag får den såld.

Annars då, hmm ja inte mcyket händer, syster kanske kommer ikvväll och ska väl till ikea imorgon, får hoppas jag inte åker vilse, det ligger ju i göteborg och jag har aldrig kört dit eller hmm varit där sedan jag var 12 år på klassresa.....

hoppas ni alla har det bra, kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

The future is in the hands of the destiny.... Or is it?

Just a girl that wants so much and are searching for it every day that goes.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela