jensanjen

En tjej med mycket tankar, funderingar, tycken och kärlek. Tycker livet är för kort för att älta gammalt utan vill hellre se framåt och njuta av livet, kärleken, familjen och vänner!

Ny vecka.....

Publicerad 2011-02-21 07:20:21 i Allmänt,

Så var det måndag idag, solen ska tydligen skina idag också så det blir promenad idag helt klart.
helgen har varit lugn, var på bio i lördags med kära svägerskan och såg "Love and drugs", GRYMT bra film måste jag säga. den hade allt, man gapflabba, fick sig en tankeställare, grät en skvätt och bara log. s den filmen kan jag rekommendera helt klart. den är rekommenderad från 7 år men jag skulle absolut inte ta min 7 åring till, inte ens 12 åring..... skulle nog sätta 15 års gräns på den ;)

Japp så lägenhet är fixad nu :) Kommer bo i Målsryd från och med 1a april. det ligger knappt 10 minuter körtid från Borås city. En 2.5:a på 71 kvm. Nyrenoverad för 2 år sedan och det är ett ltet bostadshus med 4 lägenheter i. Enda jag är osäker med den är att det är en hund under i lägenheten och den skällde ju konstant som sagt när vi var där och kollade, men bostadsägaren har gett killen en varning och blir det mer skällande så får hunden flytta. Nu så ska eventuellt ägaren flytta ändå inom tid men som det är nu så bor han kvar, men troligtvis flyttar han inom några veckor. Annars känns det bra måste jag säga. Kom på nu i morse att jag måste fråga om tvätt stugan då jag inte såg var den var någonstans, ska skriva kontrakt nästa vecka i vilket fall, måste komma ihåg att fråga då.

Fick härligt samtal från radiotjänst igår och jädrar så arg jag var efteråt!!! Kvinnan var så otroligt otrevlig, avbröt mig hela tiden, när jag förklara att jag hyr i andra hand om tjejen som äger lägenheten har license redan så sade hon tvärt "nej" och "personen i lägenheten måste stå för licensen om ni inte är sambo".... ähhhh va!!!! så om man är 2 som bor i lägenhet så måste varje person ha license för teven????? det var det dummaste jag hört!!! Men hon var astjurig, avbröt mig hela tiden, skickar ut en räkning och sedan kan jag kontakta kundtjänst... jag sade, jag har kontant telefon så kan inte ringa, "nä men mejla då" fick jag som svar!!! när jag då bad henne om hennes namn för jag skulle kontakta hennes chef då hon var så otrevlig vägra hon ge mig hennes fulla namn och sade sedan kontakta kundtjänst och lade sen på i örat!!!!!! jag var sååååååååå arg!!!! vad har de för folk som jobbar där egentligen? Så nu inväntar jag svar från deras kundtjänst för jag tar inte att de ska vara så otrevliga! helt hemskt!
sedan kontakta jag såklart ´hon jag hyr lägenheten av och ifrågasatte om licensen då vi har sagt att tv, bredband och telefoni samt el ingår i hyran... fick svar att hon hade sagt upp det då hon som hyrde innan mig skaffade egen men fortfarande tydligen fick räkningar. Jag sade att enligt överenskommelse så ska ju teven ingå i hyran...... sen fick jag svar att hon ska svara senare ikväll när hon var hemma. antagligen ska hon fråga sin pappa och mamma om råd. Min tanke är ju att då hon sagt att tv ska ingå i hyran tar jag för givet att licensen ska ingå också..... så det tänker jag stå på mig om. men som sagt, jag kommer ju flytta om 1 månad och 1 vecka ändå.... surt med en sådan överraskning ändå.

Och listan:
* anställnings intyg från Emerald contract cleaner + Swan Dowlings
* Löne specar från Emerald och Swans
* P45 från Emerald och Swans
* P60 från Emerald och Swans
* Form E301 från Skatteverket på Irland
* besikta bilen- Klar och GODKÄND
* Laga/sälja bilen- ska lagas, letar bildelar....
* invänta bostadsbidrag- gått igenom men överklagas då de går emot sina egna regler med 6-månders uthyrning med adress ändringen....
* invänta barnbidrag
* Få reda på dagis
* Bli medlem i a-kassan
* Ordna barn försäkring

japp det var det. Oliver går nu med gåvagnen som hjälp :) far fram och tillbaka i rummet ha ha ha och gap flabbar hela tiden!! Så söt hi hi hi har inatt sovit fram till 05.15 innan han börja gapa så det var jätte skönt. kanske är på väg att vända nu, hoppas hoppas!!!

Nåväl, ha det gott allihopa, hoppas bilen snart är fixad så jag kan åka till telge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

The future is in the hands of the destiny.... Or is it?

Just a girl that wants so much and are searching for it every day that goes.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela