jensanjen

En tjej med mycket tankar, funderingar, tycken och kärlek. Tycker livet är för kort för att älta gammalt utan vill hellre se framåt och njuta av livet, kärleken, familjen och vänner!

Ny dag, nya mål

Publicerad 2011-02-02 08:02:40 i Allmänt,

Japp vaken sedan 04.54..... Oliver ville inte komma till ro och så har jag märkt att han vaknar tidigare och tidigare för en flaska. det är slut med deet nu. han är snart 1 år gammal och han behöver inte en flaska på natten så nu får det vara nog...... Efter att efter 2 timmar med att först lugna honom och gå tillbaka i sängen i över drygt 40 minuter så vart det att jag gick in och ut ur rumet, lyfta upp honom lugna honom och lägga tillbaka honom. Sedan ge han vatten i flaska (gjorde det när han var drygt 6 månader) dvs lura honom lite, sedan lägga ner han igen för att slutligen bara lugna honom i sängen, ge han flaskan med vatten etc om och om igen, 2 timmar senare somna han om..... han grät inte hela tiden bara så ni inte tror jag är hemsk ;) utan han lugna ner sig emellan åt och sedan satte igång igen. har hört från både bvc, olika sidor på nätet och böcker att det tar drygt 2-5 dagar att vänja in ett barn i nya mönster så hmmm kan ge några trötta dagar framöver. Nu sover han i vilket fall de senaste drygt 2 timmarna......
Så denna morgon har fått mig endel att tänka, har bestämt mig att sluta röka, IGEN, men tänkt till och jag har verkligen inte råd att röka!!  Ska lägga pengarna i en glasburk där jag ser hur de växer. jag menar 40 kronor varannan dag är mycket pengar, på en vecka är det 160:-, på en månad är det drygt 680:-!!! det är mycket pengar som behövs till annat!! Så jag tror att om jag ser pengarna i en burk växa varannan dag så kommer det trigga mig ännu mera samt så får jag väl köra på nicorette och tugummin..... bara hoppas att med en kinkig grabb och alla saker omkring inte får mig att inte palla trycket. Tänker att de första 2 dagarna är ok sedan den 3e dagen är det tuffare och tuffare.... det vet jag ju sedan tidigare omgångar jag försökt sluta...... men vad fasen, kan lillebror så ska väl jag allt kunna! bara att inte omge sig med rökare som har cigaretter så ska et allt hjälpa. Knapra morötter och gurka också så man inte vräker i sig onyttigheter så man inte går upp i vikt nu när jag äntligen nått min målvikt!!!!

Idag ska jag åka och kolla på en ny vagn igen, bara hoppas den är bra. Det är en Crescent vagn, sittvagn men med liggläge också. den jag kollade på igår var en ligg och sittvagn som är för stor. vart nervös igår också då bilen började krångla, körde den hemifrån till norrmalm i borås funka fint, när jag 5 minuter senare skulel åka igen så dog bilen när jag startade, vred om igen och då starta den inte, 3e gången så starta denmen ville dö igen. fick gasa som attan. Sedan hela vägen hem igen så vart det så fort jag tryckte ner kopplingen och sedan skulle lyfta den igen och börja gasa så höll den på att dö igen.... När jag nästan var hemma igen så var den ok..... Så mina tankar där är att antingen är det bensin tillförseln som inte funkar ok, eller så är det skit i tanken (dessa råd från bröderna) eller så är den på väg att pajja totalt!!! Åh jag har verligen inte lust att försöka hitta ny bil. denna bil ska besiktas nu, vad jag vet så behös det nya drivknutar, bromsrör, bromsledningar...... men tänker inte fixa ngt förrän jag vet vad besiktningen säger, onödigt slänga ut pengar om det blir mera kostnad.... Ska kolla besiktings tid nu faktiskt så jag får det gjor. Skatten ska betalas också snart så bäst kolla nu innan man betlar det och så är det bara att skrota den...

nåja det var mina tankar för dagen.... Blir säkert mera :/
Kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

The future is in the hands of the destiny.... Or is it?

Just a girl that wants so much and are searching for it every day that goes.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela