jensanjen

En tjej med mycket tankar, funderingar, tycken och kärlek. Tycker livet är för kort för att älta gammalt utan vill hellre se framåt och njuta av livet, kärleken, familjen och vänner!

måndag idag tydligen

Publicerad 2011-02-07 08:41:01 i Allmänt,

Enda sättet jag vet att det är ny dag är att posten kommer och folk ska jobba ;)

jaha, nu har man varit duktig tycker jag i vilket fall. har ju som sagt gett mig fasen på att sluta röka, har gått riktigt bra måste jag säga, ta i trä. Sen 5 dagar tillbaka så har jag "endast" rökt 1-1 1/2 cigarett per dag. Och då har det varit för jag varit omkring folk som har cigg..... har dock känt sista gången, igår eftermiddag, när jag tog 1/2 cigarette att det var inte gott alls.... visst jag tar en mini portion då suget blir för starkt... men hmm jag tycker det är bättre än att röka i vilket fall. Sen när vi kommit över det värsta suget för cigaretterna så tar vi snusandet, lättare att ersätta känns det som med tex tugummin.

Idag ha rjag tänkt att gå ut och gå, i och med att man inte röker så vill jag gärna äta på saker hela tiden :( Och när jag nu äntligen nått min målvikt så vill jag ju inte gå upp deet igen. Så nu blir det att gå ut och gå minst 1 timme varje dag. Slutändand på massa skit saker hela tiden, har en förkärlek för ferrari bilar...... får bli morötter, gurka, apelsiner, kiwi etc..... har ju en underbar vagn nu att gå med så det är skönt, var ute igår i 40 minuter och gick och det gick bra både på snö och asfalt med den vagnen, en crescent.

skrev in mig på arbetsförmedlingen i fredags också ordentligt, träffade en handläggare. hon var imponerad över hur fin min CV var :) Riktigt proffsig sade hon hi hi hi Men hon tyckte jag skulle förlänga min mamma ledighet till slutet på sommaren i vilket fall för att vara på den säkra sidan. Så det gjorde jag också, får se om det vart rätt :/

Tänkte jag ska försöka ta mig till värmland och hälsa på i slutet på februari eller början på mars, beror ju lite på hur det går med bostads bidraget och barnbidraget som jag väntar på fortfarande.
Ska besikta bilen på onsdag, den stannar när den blir varm....... varvmätaren går ner till typ 2-300varv /minut, står man still så dör den bara sen. Försöker man starta igen så hör man hur den "pumpar" luft..... man får vänta drygt 2-3 minuter innan den startar igen. Är man ute och kör så börjar den hoppa, liksom vill stanna. Så då får man trycka in kopplingen lite och gasa massor!!! INTE BRA! bytte bränslefiltret i torsdag, men har inte gjort ngn skillnad. Så besiktar bilen och ser vad mer som är fel på den sen tar jag beslut om det är värt att fixa den eller om jag säljer den gds bil.

Finns tydligen en lägenhet ledig ute där Jimmi bor i Svaneholm, tydligen grannen ovanför honom som gått bort, han dog på sjukhuset, s¨å den är ledig nu... funderar på att ringa på den men samtdigit känner jag att det är en bit ut och kommer jag inte ha bil så kommer jag känna mig RIKTIGT låst!!!!! så hmmm ska fundera på det under dagen... Ska väl ringa och kolla hur det ligger till med lägenheten i vilket fall så man vet om den är tagen redan eller hur det är.

ha det gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

The future is in the hands of the destiny.... Or is it?

Just a girl that wants so much and are searching for it every day that goes.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela