jensanjen

En tjej med mycket tankar, funderingar, tycken och kärlek. Tycker livet är för kort för att älta gammalt utan vill hellre se framåt och njuta av livet, kärleken, familjen och vänner!

halloj halloj

Publicerad 2010-10-08 22:15:31 i Allmänt,

Nu var det alldeles för länge sedan jag skrev här. Det har faktiskt varit full rulle senaste tiden, traffat vänner, varit på möhippa en helg etc. haft möte med sociala avdelningen för mitt ensamstående bidrag, varit vid kontoret 2 ggr tidigare och det kan ta upp till 9 månader innan det blir klart vilket jag tycker är helt ofattbart. Jag menar, hur ska man klara sig ekonomisk egentligen? Hade jag inte bott hos Janet vette katten vad jag hade gjort. Då hade man haft en hyra på flera tusen, nu bor jag billigt jämfört med att ha eget. Så utan henne vet jag inte om jag varit kvar här alls i dagsläget. Men nu har jag i vilket fall träffat dom och haft mötet och de ska nu skicka tillbaka papperena till kontoret så ska slutliga beslutet tas. Det var 2-3 veckor sedan så jag tänker åka dit nästa vecka igen för att fråga hur lång tid till det kan ta.... de måste ju ha någon hum om det liksom. Vore så skönt att ha det över och klart så man kan börja planera lite gällande framtiden vad man ska göra. Känner verkligen att jag vill ha ett eget ställe nu, ett eget kryp in där det bara är jag och oliver, visst kommer det bli sjukt ensamt i början utan alla i huset här men jag tror att det kan bli skönt också. Blir man sällskaps sjuk kan man väl alltid ta sig en prommis ;) Oliver behöver också sitt eget rum nu, tror han vaknar vissa gånger på natten av mig, han sover rätt bra nu (ta i trä) men man frå ju smyga i rummet, han är rätt lätt väckt, hmm undrar vad han får det ifrån ;)

Börjar tänka på julen också, måste ta beslut om vart man ska fira den också. Förra året var man med pappa etc, mamma och per är ju precis hem från gambia då så vet inte vart de tänker fira. Jocke med familj firar ju alltid med martinas familj, så kanske man ska försöka ta sig upp till moster och släkten där. Tänkte ju på det förra året men vart inte av så i år kanske det är dags. Nu finns ju lilla kian också så kan bli skoj för oliver med en till liten omkring. Så ska fundera lite mera på det och se vad de har flr planer också. Om inte bidraget kommer igenom så blir det nog att fira här på irland........ Men det kan vara enormt mysigt också såklart, firade lite av första julen här, eller juldags morgonen var det. Mysigt!

Hoppas ni alla mår bra och tar hand om varandra, saknar er enormt mycket!!!!!

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-10-09 21:15:27

Hej gumman. De vore ju jätte roligt om du skulle vilja komma till oss, eller ja menar förstås ni, ni är så välkomna så. De får vi allt hoppas nu då att allt ordnar sig på bästa sätt. Ha de så bra nu och krama oliver från oss. Kram moster.

Postat av: Mamma

Publicerad 2010-10-10 12:08:27

Hej jenni.



Jag vet att du väntar på bidraget som du ska ha.Men jag hoppas verkligen att du kommer hem innan Jul. För som du vet så kommer vi hem på JulAftons morgon från Gambia.Och jag har även sagt att du kanske firar Jul med syster min, då blev hon glag. Så vi får se hur allt kommer att bli. Men jag har sagt till Jocke och Martina att jag vill att vi ska fira Nyår tillsammans, och då firar vi även en liten Julafton tillsammans. Så jag hoppas verkligen att du kommer hem tills dess.



Jag saknar dig och oliver massor. Kram Mamma o Mormor.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

The future is in the hands of the destiny.... Or is it?

Just a girl that wants so much and are searching for it every day that goes.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela