jensanjen

En tjej med mycket tankar, funderingar, tycken och kärlek. Tycker livet är för kort för att älta gammalt utan vill hellre se framåt och njuta av livet, kärleken, familjen och vänner!

Mamma och Per är här!

Publicerad 2010-05-02 11:01:07 i Allmänt,

Gud vad skönt med hjälp kan jag meddela! Mamma och Per har varit här sedan i onsdags och ska stanna till denna kommande onsdag. Så himla skönt att få hjälp med lillgrabben, kunna duscha i lugn och ro, kunna klä på sig normala kläder och inte gå i antingen pyjamas eller mjukis byxor hela dagarna. Varit ute och gått massor och även stoppat in huvet på 2 pubar och sagt hej. Var och klippte mig igår också, välbehövligt kan jag meddela. Önskar lite att de kunde stanna för gott :)

Själv har jag gått ner rätt bra i vikt efter graviditeten. Vägde mig för en vecka sedan och då gått ner 15 kilo!!! Så nu är det "bara" 7 kilo kvar!!! Sedan är jag nere på vikten jag var innan jag vart gravid, men skulle vilja/behöva gå ner 5 kilo utöver det för att komma i bikinin till sommaren :)

Olivers rumpa har blivit mycket bättre "ta i trä", var tillbaka till läkaren i torsdags och räknade ut att jag prövat 9 olika krämer samt äggvita. Äggvitan funkade i 3 dagar sedan var det tillbaka till noll igen. SÅ läkaren sade då att eftersom han har så känslig hud och hans bajs är så syrehaltigt (tack vare amning tydligen) så tvätta med bikarbonatsoda och även bada hans rumpa i det ibland samt sätta på en zink och castor olje salva och vaselin. Och tjolahopp, 24 timmar senare så hade såren läkt ihop sig så det inte var öppna sår längre!!! Vilken skillnad på unge kan jag meddela,  han babblar nu massor och flinar för fullt! Inte så mycket skrik när man byter blöja men jösses han hatar verkligen att få sin blöja bytt ;) Så nu är rumoan i vilket fall INTE blödande och ok det är fortfarande rött och så vidare men såren börjar läka ihop tack gode gud! Jag tror inte jag hade orkat med det hela många dagar längre. Fick ju panik känsla när jag bytte hans blöja och det blödde när man torkade honom och han kniper ihop skinkorna och böjer ryggen i en båga för att jag inte ska komma åt att torka! Det var en tuff match som jag inte vill göra om!!! Så nu vet ni andra, tvätta med bicarbonatsoda utblandat i vatten om eran lilla får utslag, slår vilken salva som helst!!!

Nu vaknar han så bäst att ta honom innan han blir hysteriskt :)

Kram på er!

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-05-02 15:22:58

Hej vännen, gud så härligt att de håller på att ge med sig på Oliver. De är ju bra att du har mamma och Per där nu då, dra nu riktigt nytta av dom och vila mycke när dom är där. Vi får väl hoppas att vi kan ses när du kommer hem. Sköt om er nu. Kram Moster.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

The future is in the hands of the destiny.... Or is it?

Just a girl that wants so much and are searching for it every day that goes.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela