jensanjen

En tjej med mycket tankar, funderingar, tycken och kärlek. Tycker livet är för kort för att älta gammalt utan vill hellre se framåt och njuta av livet, kärleken, familjen och vänner!

lugn dag....

Publicerad 2010-03-02 18:59:00 i Allmänt,

Idag har det inte varit många knop. Har lite smärtor längst ner i magen/bäckenet. Speciellt när jag sätter mig upp och ställer mig eller sätter mig ner/up. Tog en promenad ner på stan för att betala in handpenning till fotografen för suzy's party... kanske om jag är ute och går mycket så kommer det hela igång lite snabbare ;) Känner av ibland då och då hur lillen vrider sig runt med huvudet därnere hi hi hi har inte så mycket krämpor idag som igår men har haft liiite idag. "flytningarna" har lättat lite, har fortfarande lite grann men inte så bruna. Så kanske var det slemproppen som gick eller så var det bara sekret som skulle ut när bebben rör sig mer neråt. Men attans vad skönt det vore om den kom tidigt. Börjar bli otålig nu, säkert som alla gravida är i detta stadie ;) Ska packa väskan till sjukhuset ikväll, bäst ha det gjort........ man vet ju aldrig, kanske kommer den lille tidigt. Den är i bra storlek i vilket fall så det gör ju inte så mycket!

Ananrs då, inte mycket alls, tack Martina för din kommentar, skönt veta det kom fram ordentligt!

mamma, ta det lugnt, det är världens normalaste sak att föda barn och läkarvården är bra här på irland! Det kommer gå så bra så.

jag är faktiskt inte nervös inför förlossningen, kanske för att jag varit med när casper föddes hela vägen. Det enda jagv är nervös för är ryggmärgs bedövningen. Ska faktiskt försöka på att inte ta den. Dels för att ofta saktar det ner förloppet och dels för att jag avskyr den nålen!!!!! Ska ha en "tens-maskin" som man sätter på. ger elektroniska impulser som man styr själv med en knapp. man sätter 4 plattor på 4 olika ställen på ryggen och man har en knapp man trycker på som ger "elektriska impulser". Sen såklart lustgasen och pantidin spruta. Men visst, är det alldeles för tufft och jag inte orkar med smärtan så blir det ryggmärgs bedövning men ska försöka med att inte ta den.

22 dagar kvar till beräknat datum.... nervöst, pirrigt, livrädd och över lycklig........ kan man ha alla de känslorna samtidigt??? ;)

Kram på er alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

The future is in the hands of the destiny.... Or is it?

Just a girl that wants so much and are searching for it every day that goes.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela