jensanjen

En tjej med mycket tankar, funderingar, tycken och kärlek. Tycker livet är för kort för att älta gammalt utan vill hellre se framåt och njuta av livet, kärleken, familjen och vänner!

Så var det tydligen måndag!

Publicerad 2010-01-18 14:26:50 i Allmänt,

Jösses man vet verkligen inte vilken dag det är i veckorna när man inte jobbar. Känns som onsdag idag men så insåg jag att det var måndag när Janet drog iväg till jobbet.
Helgne var helt ok, llördagen gjorde jag inte många knop direkt (ovanligt) var hemma hela dagen och pulade i mitt rum. Vilade en del också såklart i sängen ha ha ha ha men helt ok. FIck underbart samtal från kära Heidi också, blir alltid lika glad när jag får prata med henne! Hon är verkligen min stötte pelare i livet, tack gumsan för att du finns!!! 
Igår rensade jag ming garderob på kläder, jag har nu en överfylld resväska med kläder jag inte kan ha nu när jag är gravid! Ha ha ha tänk att kroppen förändras så drastiskt!!! Själv tycker man bara att man lagt till med en kul men icke sa nicke, höfterna har allt passat på att bredda sig en hel del ;) Jösses jag kommer se ut som en ballong när detta är över!!!
Så här stor e man nu:(

Har i dagsläget gått upp 10 kilo och är 30 veckor+5 dagar gången...... undrar om jag kommer bli MYCKET större!!!!????
Var hos läkaren i tisdags förra veckan och bebben ser ut att må bra, huvudet ligger neråt, den väger ca 1.4 kilo. Väldigt aktiv och glad så det är ju bra också :) Nu börjar det krypa i kroppen och man vill se den lille i verklige livet! Vill börja gosa och dona med den, få ordning allt i rummet. Janet sa igår att det är dags att jag väljer ut en Moses-basket nu. Inte långt kvar nu. Här på Irland gör man lite annorlunda än i sverige, först har man den lille i en Moses-basket (tydligen sådan man hade förr i tiden i sverige) en liten korg liknande säng. Sen när den är ungeför 6 månader drygt beror på hur stor den är och vänder sig etc så skaffar man en spjälsäng åt den. Och jag måste ju säga att Moses baskets är ju så söta!
mothercare moses basket - sleepy farm
Ska bli så underbart att ha den lille liggandes i den, sova, gapa och skrika ha ha ha ha nej men urmysigt!!! Börjar känna mer och mer nu hur det komemr glada känslor i kroppen när jag tänker på det, jag ska ha en alldeles egen liten flicka/pojke! Helt ofattbart!!!! Namn är jag fortfarande osäker på, kikar runt lite men har ju mina idéer så får se när den lilla tittar ut helt enkelt!

I veckan ska jag eventuellt på 3D/4D bilder/film på den lilla. En gåva från james, janet och Ciara. Men eftersom jag nu är så lågnt gången sade han som gör det att eventuellt kan vi inte se så mycket eftersom huvudet är neråt, är det så, så behöver vi inte betala för det säger han. ¨Så vi får se hur det går helt enkelt. Så himla gulligt av dom att göra detta för mig! Helt fantastiskt! Ska bli så underbart att få se det hela, man ser ju verkligen att riktig människa då därinne som håller på att dulta och böka! ;)

All snö på vår gata förra veckan, nu är dock ALLT borta och det är ca 10 grader+ istället ;)

Hoppas ni alla i sverige har det bra, tar hand om varandra och tänk en gång till extra innan ni öppnar munnen för att kasta galla över en annan person. Kanske finns en anledning att personen i fråga betett sig som den gjort.......

Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2010-01-20 11:07:13

Hej Jenni!!



Vilka fina kort du har lagt ut här på din blogg. Din mage ser så fin ut o stor är den. Det har gått så fort nu den sista tiden. Den bara växer o växer. Den kommer att bli mycket större ska du veta, så det är bara att stå ut. Du har ju något fint att se fram emot sen när den lilla kommer.



Sängen som den lilla ska ha sen ser helt underbar ut, där kommer den att sova så gott.



Hoppas att allt är bara bra med dig annars? Jag ringer dig någon dag.



Sköt om dig nu.



Puss Mamma!!

Postat av: mamma

Publicerad 2010-01-21 15:17:54

Hej Jenni!!



Åhh vilken fin mage du har. Ser fram emot att få se kort sen när den har blivit större, för det blir den.



Jag tänker på dig ska du veta, önskar att du var här hos mig i Sverige.



Puss Mamma!!!

Postat av: Heidi

Publicerad 2010-01-23 16:16:46

Vilken mage du har gumman!! Världens finaste!!

Tänker på dig varje dag och jag längtar tills vi ses igen (förhoppningsvis runt Maj!!) Love you darling! Puss och Kram

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-01-23 21:12:17

Man ska tänka sig för innan man öppnar munnen och kastar galla över en person för det kan finnas en anledning till att personen ifråga har betett sig som den gjort? Så man får alltså bete sig hur man vill men ingen får spy galla över dessa handlingar? Vilken dubbelmoral. . . .

Postat av: mamma

Publicerad 2010-01-25 19:04:37

Till den anonyma!!!



Jag tycker att du ska sluta att skriva till Jenni som du gör i hennes blogg. Jag tror att jag vet vem du är, och är det så så tycker jag att det är så dålig stil av dig att hålla på som du gör. Jenni har inte gjort dig något ont, så lämna henne ifred o sluta att läsa hennes blogg.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

The future is in the hands of the destiny.... Or is it?

Just a girl that wants so much and are searching for it every day that goes.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela