jensanjen

En tjej med mycket tankar, funderingar, tycken och kärlek. Tycker livet är för kort för att älta gammalt utan vill hellre se framåt och njuta av livet, kärleken, familjen och vänner!

ooops

Publicerad 2010-01-15 13:57:49 i Allmänt,


En rolig bild :) Elin var bara glad när hon fick snutta på Nellies finger!!


Ja nu var det ett tag igen sedan jag skrev, sorry för det. Men haft fullt upp med pappers arbete varje dag och städning.

Jag är ju nu tyvärr sjukskriven pga min rygg och höfterna börjar dumma sig också. Så i tisdags vart jag sjukskriven av läkaren. Så inget pub jobb och inget städjobb.

har fått några kommentarer inlagda senaste dagarna/veckorna.

Robban; tack så hemskt mycket, orden dina värmer massor och att få sådan push är verkligen sådant jag behöver. Det är/har varit tufft men jag ger mig inte. Visst börjar tålamodet tryta ordentligt men jag är ju envis som attan. :/ Men tack så hjärtligt för dina ord!

Mamma; bilder kommer

Familjen Sundén; jo jag är envis, likaså är ju du ;) Tro mig att tankarna finns och inget är bestämt...... Mycket att tänka på i så fall och jag kan inte bara packa ihop och åka. Finns konsekvenser i sådana fall och de håller jag på att luska ut och ta reda på i dessa dagar. Så inget är klart ännu....

Anonym; det är rätt humoristiskt när man får anonyma inlägg. När folk inte vet vad de pratar om och vet fakta så tycker faktiskt inte jag att man ska kommentera. Om man läser ordentligt i artikeln så står det fast jobb, inte heltid! Och jag har fast jobb, det står jag helt fast vid då jag jobbar på puben (olika timmar olika veckor) och jag jobbar fasta timmar i veckan på städet. Paul-historien vet du inte mycket om så det kan du inte kommentera på. Inget jag tänker kabla ut om i tidningen i södertälje om direkt. Men som sagt, läs artikeln ordentligt istället, tror visst det står " vi tar det lugnt för tillfället"...... Så istället för att "anklaga" en person för lögner etc så kan man ta reda på fakta först! Men nu vet du.

Som sagt, sjukskriven nu för 1 månad till att börja med, Ryggen har ju inte gillat riktigt att vara gravid och träningen jag fått från sjukgym hjälper inte alls. Så nu har det spridit ner sig i höfterna så känns som man är halvt handikappad. Kan inte gå normalt knappt, sova är ju helt galet. Ont om jag ligger för länge på en sida så måste vända på mig titt som tätt och då drar det till i rygg och höfter. Så mycket sömn blir det inte heller. Trodde det skulle lätta nu när jag inte jobbar men inte då. Visst den skjutande smärtan i rygg slutet har lättat en hel del men höfterna har nästan blivit värre.... 30 veckor gången nu... kan det bli värre???

Så denna vecka har det varit att fylla i en drös med papper som ska till sociala myndigheten här på irland för att få sjukersättning, intyg från sverige att jag jobbat där och betalat diverse skatt, arbetsgivarkostnader etc etc, mammaledighet myndighetet också massa papper de önskar från sverige samt så kommunala myndigheten vill också ha papper på det samt papper från läkaren och så papper från mina båda arbetsgivare ifyllda/stämplade/signerade. Så det är fasiken papper på papper och mejl på mejl hela dagarna! man blir galen på vad de begär hela tiden. Känns som de lägger ner alldeles för mycket tid på att skicka olika papper hela tiden när det hela till slut är samma myndighet som ska göra besluten. men men, nu idga ska jag ner till läkaren (IGEN) och be om ett nytt intyg från henne om när barnet är beräknat (det förra var för tidigt signerat) och då är alla papper för mammaledigheten ifyllt och skickat. Sen väntar jag bara in pappret från arbetsgivaren som är lokaliserad i dublin så kan jag skicka iväg resten av alla papper. OCh sen är det bara att vänta och hoppas han där uppe är på min sida så allt är klart och så vidare.

Nu när jag är sjukskriven så får jag ju inte in några pengar tack vare att jag inte har "stämplar" nog inbetalt i detta land, därav de söker intyg från sverige. Dessa intyg ansökte jag om i november från sverige, slutet av november skickade de papprena men till en adres jag aldrig ens bott på..... så fick de först i början på denna vecka!!! Så som ni kanske förstår så har humöret verkligen börjat tryta ordentligt flera gånger om!!! Tacka sjuttsingen att Janet har tålamod med mig dessa dagar, vet folk som säkerligen bett mig dra åt skogen och sluta tjura!!!!!! men hon biter ihop och låter mig vara ifred istället!

Varit i kontakt med en advokat också för att reda upp lite saker och få besked om saker och ting. Som det verkar hittills så ser det ljust ut i vilket fall. Svider som attan i hjärtat att behöva göra det men det verkar som den allra bästa lösningen.... får se vad som händer inom några månader i slutändan!


Vi fick lite snö här också ;) Hela landet stod stilla i 1 vecka, skolorna var stängda, folk åkte inte till jobbet, saltet tog slut till att salta vägar och folk kör runt i sina året runt däck ha ha ha ha var rätt komiskt.
Dock inte så kul för de som fortfarnade uppe i bergen är fast i sina hus för det är så mycket snö så de inte kan komma ut. Grannarna våra har inget vatten då vattnet i ledningarna frös och nu har ledningarna brustit någonstans ute på området......

Denna satt jag framför mestadels ;)

Callum fick undrhålla en hel del. Både när strömmen gått i flera ftimmar ena kvällen och när det snöade för mycket för att gå ut! Han är en buse helt klart ha ha ha ha

 Mina älskade brorsdöttrar Elin och Nellie, Nellie älskar kakor :)!


Jul hos far med alal glada människor :)


Nej nu ska jag nog ta och försöka ta mig i kragen och gå ner på stan och ordna lite saker.
Men nu är lite bilder upplagda, fler kommer inom kort förhoppningsvis!
Kram på er alla, saknar er massor i sverige!



Kommentarer

Postat av: Sara

Publicerad 2010-01-16 10:09:42

Kämpa på jenni!!Skickar all styrka jag har till dig! Hoppas att allt löser si med papper o skit...Det var kanon att få träffa dig lite i Jul..Längtar tills nästa gång vi ses..Då är du inte själv, utan har en liten oxå. Massa kramar!!

Lukas o Jimmie hälsar

Postat av: Eva Alm

Publicerad 2010-01-16 16:22:38

Hejsan, tänkte jag skulle se hur du har det i Irland, kul att du gillar att skriva massor, en egen blogg är i inte helt fel,jag tycker du har en jättebra skrivarstil, du kanske ska skriva en bok nångång.



Lycka till med slutet av din graviditet, detta klarar du galant!



kram, eva

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

The future is in the hands of the destiny.... Or is it?

Just a girl that wants so much and are searching for it every day that goes.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela