jensanjen

En tjej med mycket tankar, funderingar, tycken och kärlek. Tycker livet är för kort för att älta gammalt utan vill hellre se framåt och njuta av livet, kärleken, familjen och vänner!

svart att sova.....

Publicerad 2010-02-17 01:38:07 i Allmänt,

Stora sov problem nu. Svart att somna pa kvallarna och vaknar flera ganger pa natterna. Otroligt irriterande maste jag sage. Intalar mig hela tiden att det "bara" ar 5 veckor kvar ca. Fick lite shopping begar idag sa begav mig till billighets affaren Pennys. Ungefar som HM men lite billigare anda :) Vart inkop till BB och bebben. Sa bvara bra inkop i vilket fall. Dock sa Janet till mig att inte kopa saker mera nu for hon ska tydligen arrangera en "baby shower" at mig...... Ska bli kul :) Men men, jag tar det lugnt med forhoppningarna for jag vet ju hur hon ar, virrpannan!!!

Organiserar Suzy's Hen-party ocksa, sa det ska bli kul. Vi ska nu ha det den 12 mars. Blir forst pa "min" pub pa overvaningen sa kommer nagra fran ett foretag och ska styla oss och fotografera oss i gruppfoto och enskilt ocksa pa Suzy i Burlesque utstyrsel, sen middag pa en mysig reataurang och sen dra runt suzy i stan till olika pubar. Har bokat in henne och 2 andra tjejer pa Court hotel for de bor inte i stan och sen ville Suzy det. Hon har ju en bakgrund dar med jobb i flera ar nar honv ar yngre. Sa det ska bli kul. Vantar nu bara pa att fa ett ok fran alla tjejer att de ar ok med att lagga in pengar for det hela och sen ar det bara att boka!

Planerar ocksa boendet for Suzy's brollop, det blir ju i Sligo (Pa andra sidan landet) sa vi blir 10 som ska ha logi. Har hittat ett bra hotell till bra pris for alla sa blir nog det i vilket fall, ska ringa dom imorgon och boka det.

Lite svart med planering bara med tanke pa att bebben ska komma och den lilla ska ju saklart med. Jag vill aka dit pa torsdagen, Maid of hounour och sa, men kan bli svart da jag inte riktigt vet vad Suz vill gora den kvallen...... Ska eventuellt aka over till henne pa sondag-tisdag da hennes syster Jill ska dit ocksa. Ta reda lite pa vad hon vill sa man kan planera. For brollopet sa kommer Janets mamma med Doreen och ska ta hand om min lilla inder brollopet. Kommer fa pumpa mjolk som hon kan ge den lille. Kanns lite si och sa med det da jag last att man ska helst inte ge bebben flaska forsta veckorna innan bade den och jag vant oss vid ta/ge brostet..... Sa vill helst inte det men i och med att jag ar brudnabb sa blir det nog ett maste.
De forstar liksom inte riktigt har pa Irland det har med "breastfeed" De ger upp ratt fort for det ar jobbigt, gor ont, lite somn etc etc sa de gor det bara nagra veckor sen borjar de med flaska och ersattning...... Jag forsokte forklara for janet idag att i sverige ar det mer vanligt an ovanligt, man gor det man "maste" gora liksom. Hon tycker att jag ska pumpa ibland sa jag kan fa somn ordentligt och hon ga upp och ge den lille flaska med min mjolk.... jag vet inte riktigt. Visst det ar en bra id'e och ger mig mycket hjalp men samtidigt sa vet jag inte.
Hon tyckte det att finns det en sadan  mojlighet och jag kan fa den hjalpen sa ska jag ta den for annars komemr jag var ahelt sankt och trott och upprord.... Da komemr hon bli irriterad ocksa.... vilet jag sa att det hjalper liksom inte. Jag ar uppvaxt med att sa ar det man gor och "naturens lag" ar liksom sa. Men hon tycker helt klart jag ska gora sa. Pumpa ut mjolk sa jag kan fa hjalp med matning sa jag kan fa vila.... vad sager ni andra!

Jocke, jag vet, jag onskar verkligen att det var annorlunda just nu, borjar kanna mer och mer att jag vill ha min familj nara...... antar det ar ngt som hander nar man ar gravid?! Men men, snart sa, kanske, men mycket troligtvis ;) Jag kommer bombardera er med bilder ;) Tack for ert stod, betyder massor ska du veta, hoppas ni forstar det!! Jag behover allt stod jag kan fa och en pusch i ratt riktining! Sakanrer enormt!!!

Ska val forsoka ta mig i sang ocksa sa jag kan sova, forsoka sova i vilekt fall...... idag har varit en dag med mycket toalett besok, kanns som man ska sprangas men sa kommer bara nagra droppar :/
Imorgon blir det branna ner allt pa cd-skivor vilket inte blev gjort idag....... sa ska gora det imorgon sa jag kan fa tillbaka min dator i bra skick och kan lagg aupp bilder och ska forsoka lagga upp video fran 3-4D filmen pa lillfisen ocksa;)

Kram pa er alla!

Kommentarer

Postat av: Sara

Publicerad 2010-02-17 13:54:25

Kämpa på bara, Jenni o stressa inte ihjäl dig bara...;0)

Hajar det där med nattsömnen, va precis likadan själv ,man bara vänder o vrider påsig o hittar ingen bra ställning när magen e stor o man hr ont lite här och var...

Och jag kan bara råda dig att ppumpa ur och låta Janet hjälpa dig en del nätter...Det är ju olika från barn till barn om dom både tar flaska o bröst..Det är bara hoppas på det. MEd Lukas funkade det perfekt, jag kunde ju lämna dom ensamma ganska tidigt...MEn d jobbiga är ju att man måste pumpa ur medans man e borta oxå...A eller jag fick iallafall e-som jag hade en produktion i början bättre än Arlas bästa KO, hahaha!! Tänk att du har en egen liten om 5 veckor, det är ju helt sjukt...

Stor kram från oss!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

The future is in the hands of the destiny.... Or is it?

Just a girl that wants so much and are searching for it every day that goes.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela