jensanjen

En tjej med mycket tankar, funderingar, tycken och kärlek. Tycker livet är för kort för att älta gammalt utan vill hellre se framåt och njuta av livet, kärleken, familjen och vänner!

Japp då blir det utdraget....

Publicerad 2010-12-06 14:39:11 i Allmänt,

familjerätten blir det nu då som får ta tag i Paul. han vägrar svara i telefonen, ringde han 10 gånger under helgen och 3 sms..... inget svar!!!! Förklarat vad som händer med rätten etc men han verkar skita i det. han hade inte ens minsta manlligheten i sig att kunna säga till mig att han inte vill vara i olivers liv, inte ett samtal ett något... vilken liten man han är, inte ens en man måste jag säga, liten vekling och fegis!!!! förlåt men jag är så himla arg och irriterad!!! Så nu är det familjerättens roliga jobb att tjata med honom.

Verkar som det blir tajt också med allt, ringde irländska myndigheten som ska skicka info till sverige om min mammaledighet och barnbidrag idag. De har fortfarande inte ordnat det och det är en vecka sedan jag ringde. Så mycket för att något blir gjort i detta land. Ringer man svenska myndigheten så är det på gång och ska ta max 30 dagar..... det är ingenting längre i mina böcker ;) Irland är verkligen värdelöst i att få saker och ting gjort! Undrar vad de gör egentligen på sina kontor om dagarna. Så nu hoppas och ber jag att sakerna blir skickade i tid, svenska fk vill ha infon senast 13 december vilket är nästa måndag..... ååååhhhh jag blir tokig annars, då blir det jäkligt tufft och vette katten vad som händer om de inte får infon i tid då det står på papper att om inte infon kommer fram i tid så kan inte mitt ärende handläggas.... innebär det då att jag inte får/kan ta ut föräldrapenning etc???? Oooohhh vad jag är nervös!

Åh ja, idag märkte jag när jag kollade mitt konto här att barnbidraget inte kommit in..... vad fasiken menas med det? Har de sagt upp det här nu??? Nog fasiken måste de meddela det??? Jag har ju inte fått igenom det i sverige ännu så de kan ju inte bara säga upp det och stoppa så där.... nåja, ska invänta tills imorgon och se då utbetalning är egentligen imorgon, men man brukar kunna se det redan på lördagen innan..... HOPPAS det inte blir tjafs med det nu också.....

hmmmm som ni märker, mycket att tänka på hela tiden och jag är RIKTIGT nervös!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

The future is in the hands of the destiny.... Or is it?

Just a girl that wants so much and are searching for it every day that goes.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela