jensanjen

En tjej med mycket tankar, funderingar, tycken och kärlek. Tycker livet är för kort för att älta gammalt utan vill hellre se framåt och njuta av livet, kärleken, familjen och vänner!

grrrr irriterad!

Publicerad 2010-08-26 09:45:06 i Allmänt,

Ja men jösses vad irriterad jag är.
Min "kära" gamla chef på städ företaget på irland är totalt urblåst rätt ut sagt. Här har hon lovat att skicka papper och uppsägnings papper i 1 månad nu och tror ni något hänt.... NÄ!!!!! Skickade sms till henne i går igen och fick svar att jag ska ringa kontoret!!! Och hon skulle organisera det för över 2 veckor sedan. Det började medatt jag sade upp mig i juni oh det var inga bekymmer där, när man säger upp sig så ska man få en så kallad P45, dvsuppsägnings papper där det står hur mycket man tj'änat, skatt, arbrtsgivar avgifter etc..... inget kom,. Så jag ringde henne den 28 juli och ifrågasatte då sade hon helt plötsligt att jag måste skicka in pappe rom att jag vill ha det, deras policy!!! Dock på irland så ska arbetsgivare skicka ut den så fort någon säger upp sig men tydligen gäller det annat för detta städ företag... så jag mejlade in att jag ville ha det. Nåväl några dagar senare kom det men datum på det står 3:e auusti samt så behövdes annan adress på det. Så jag sms:ar henne igen och säger detta, då är det tydligen bara utskrift datum men hon ska organisera ett intyg där hon sätter uppsägnings datum på det och ringa kontoret för en ny med rätt adress. Döm till min förvåning när 2 veckor senare så har det fortfarande inte kommit någon post om det. Så ännu en gång skickar jag sms, hon skriver då "ring kontoret"....... jag vart rasande. förklarade varför ag behöver dessa papper och fort, jag får inga pngar från sociala myndigheter på irland utan dessa papper och hon hade sagt att hon ska ordna det så dyker inget upp. så jag sade jag skulle ringa kontoret samt prata med hennes över ordnad, då jag tycker det gått för långt!
Får svar att jag har dåligt tonfall till henne, att det financiella kontoret har hand om det, att hon är chefen så hon har ingen överordnat samt att hon inte vill höra från mig igen!  Kunde bara skriva tillbaka att då hon lovat organisera detta men inte håller det och då sätter mig i en himla knepig situation blir jag otroligt irriterad. När hon som ska vara en chef inte håller det hon säger utan bara bollar saker vidare så blir man arg. Tycker det var sund att det skulle bli på detta sätt men hon sätter mig i en situation!

Får chefer bete sig så? Försöker nu ta reda på om det finns någon på huvudkontore man kan prata med om henne! Jag är dså otroligt arg att jag inte vet vaart jag ska vända mig. Jag har numera ingen inkomst från irland i väntan på ensamstående bidraget på grund av denna kvinna! Jag är såååååå arg!!!!! jag säger då det, ska man få något gjort så lita inte på att någon ska göra som de säger. man får fasiken se till att det blir gjort själv! Vissa tror tydligen man kan skylla på andra hela tiden bara för man är chef! Nåväl, det företaget kommer jag aldrig sätta min fot på igen helt klart!

Tack för mig, nu har jag fått ur mig det också!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

The future is in the hands of the destiny.... Or is it?

Just a girl that wants so much and are searching for it every day that goes.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela