jensanjen

En tjej med mycket tankar, funderingar, tycken och kärlek. Tycker livet är för kort för att älta gammalt utan vill hellre se framåt och njuta av livet, kärleken, familjen och vänner!

Storm, översvämningar och KALLT!

Publicerad 2009-11-29 15:49:05 i Allmänt,

Så är det söndag, ännu en vecka är snart över, gud så skönt!!
Vädret de snaster 2 veckorna är verkligen avskyvärt, känns inte alls som att det ska vara jul om ca 25 dagar..... det blåser storm så man kan knappt gå ute, det regnar konstant och det är kallt. Jag vet att kallt i sverige då ska det vara minusgrader i massor. men här eftersom det är så blött så går verkligen kylan rakt in i benen i kroppen och sååå svårt att bli varm igen. Igår kväll var det 1 grad ute men det kändes som -10. Idag skulle jag åkt till Suzy och Barney och hälsat på i Sligo. Vi har sagt så oändligt många gånger att jag ska dit och hälsa på men varje gång verkar det vara något som sätter käppar i hjulet :( Idag så är det vädret, det är översvämningar överallt, vinden är livs farlig och så varnar de för frost i natt också. och för att ta bilen så känns det som att det kan vara farligt. Tåget så har de översvämningar vid 1 ställe så man får byta och ta buss mellan vissa städer för tåget inte kan gå över den sträckan. Översvämningarna är så stora att folk tvingats lämna sina hus, stänga sina affärer/pubar. Det är helt otroligt helt enkelt!!! Så nu sitter jag här i huset, brasan har jag tänt så förhoppingsvis ska man ha lite värme härinne snart. GLor på reprisen från igår kväll på x-factor (samma som idol typ) och funderar på om jag ska tvätta lite kläder....
Kan inte gå upp på rummet riktigt ännu, det är lite drama i huset så det håller på att redas ut där på över våningen så vill inte störa. Hoppas det löser sig!!!

Hur mår jag annars då? Ja..... ryggen håller på att ge upp totalt känns det som, den är inte medgörlig i huvud taget numera. Funderar på om jag ska försöka börja simma men så opooops det kostar pengar.... Har ju mina övningar jag ska göra från physio så ska väl försöka mig på det lite mera. Förkylning har jag haft nu i över 3 veckor och verkar inte gå över. Ska ta svin influensa sprutan på tisdag. VÄLDIGT nervös för det!!!! Känns inte riktigt helt säkert tycker jag, har de verkligen forskat ordentligt om det? Vad som händer med kroppen? Hur det påverkar fostret? Sid effekter?????? Väldigt väldigt nervös..... men det är gravid kvinna som dött här av influensan, det är barn och sjuka som dött av den och gravida kvinnor på mitt BB har varit ordentligt sjuka av det också. Så jag känner mig lite tvungen att ta den. Vad tycker ni därute om det???

Hoppas ni alla mår bra, tänker på er därhemma i sverige massor. Moster och familj, så himla trist att jag inte kunde komma till er i jul. Pappa, ska bli underbart att få äta din underbara mat :) Mamma ska bli mysigt att få bli lite omhändertagen :) Jocke och familj, kan knappt vänta tills jag får se lilltösan Elin och stortösan Nellie! Och alla mina kära bröder och systrar etc, längtar massor tills vi ses!!!!!


Love ya all!!!!

Kommentarer

Postat av: Martina

Publicerad 2009-12-01 09:50:24

Jag tycker absolut att du ska ta sprutan, alla mina gravida vänner har tagit den. Några har fått feber i en dag men värre än så har de inte blivit. Jag, jocke o Nellie har också tagit den. Vi fick alla tre frossa men det gick över på en dag. Nu måste jag ta min lilla fis här :-)

Vi snart, längtar! Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

The future is in the hands of the destiny.... Or is it?

Just a girl that wants so much and are searching for it every day that goes.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela