jensanjen

En tjej med mycket tankar, funderingar, tycken och kärlek. Tycker livet är för kort för att älta gammalt utan vill hellre se framåt och njuta av livet, kärleken, familjen och vänner!

Pyjamas kväll och film

Publicerad 2009-05-08 22:18:07 i Allmänt,

Jösses vad skönt att vara helt själv måste jag säga! Jag jobbade till 18.00 ikväll och hade 2 öl efter jobbet. Bjuden till Suzy för några drinkar med henne och James och några andra av hennes vänner. men jag har absolu tingen ork i huvud taget att göra det och absolut ingen lust alls. Så jag sa det till henne men såklart så ska hon ringa mig senare och se om jag ändrat mig och vill komma över i vilket fall. men som det är nu så är jag i pyjamas och kommer absolut inte röra mig ur fläcken, tänkte fråga om de ville komma över hit istället men eftersom hon har andra tjej kompisar som kommer över så ändrade jag mig ganska snabbt. Känner inte för en supar kväll utan mer slappna av och ta det lugnt.
Så ikväll är jag all alone, men jösses va skönt. Janet jobbar ikväll och är hemma runt halv 11 ungefär, bebben är hos sin mormor och Eoughan har jag ingen aning om vart han är. Ska jobba imorgon så gott som hela dagen och kvällen. Janet och pat ska iväg på bröllop och vi har 2 inbokade partyn i nattklubben....... Så jag ska öppna puben och allt mellan 12-14, sen kommer Kim in och tar över baren och jag ska hälsa och ta emot 1:a festen i nattklubben som är för ca 80 personer för en "communion", dvs en unge som tagit emot jesus kropp och blod "brödet+vinet" och man har mat och dricka och firar det (här tar de varje tillfälle de kan och dricka) ordna maten som de ska ha vid halv 4 ungefär och sedan avslutar de vid 7. Sedan är det snabb röj av stället och få i ordning dekorationer etc till nästa party som börjar 20.30, en 21:årsdag (här firas det 21 och inte 20) och det ska vara ca 120 personer på det och där ska jag hälsa och gratta och ordna maten för också som de ska ha vid ca 22.30. De avslutar sedan allt när baren stänger som är vid 24.30.......  Janet ska gå igenom alla detaljer med mig när hon kommer hem för hon har inte hunnit under dagen............. Men det känns som jag kommer vara på mitt jobb imorgon från 12.00-24.30 imorgon........... Inte så otroligt lockande kan jag meddela....... Men huvudsaken är att jag får betalt för det, inget extra dock men i vilket fall min timlön.
Jag vet pappa, jag borde be om extra för att göra detta, hade jag inte ställt upp på detta hade de inte kunnat gå på deras vänners bröllop..... Men jag kan samtidigt inte be om mera, jag vet hur de har det i böckerna med alltoch så vidare och jag vet att jag borde inte se de som mina vänner i arbetsläget utan som mina chefer. Men i dagsläget är jag glad över at jag har ett jobb....... Många som är arbetslösa dessa dagar och många som söker jobb.
Så jag ser det som en erfarenhet och lärdom och ha ha ha ha ha jag får gratis mat hela dagen :=) Samt så spenderar jag inte en krona alls under hela dagen då jag kommer vara där all tid jag är vaken :=)

Annars då, inte mycket. Har varit på ruttet humör idag, trött och hängig, tror det är pollen som påverkar det. Samt kanske att jag inte kom i säng förrän 2 i natt efter jobbet och vaknade vid 8 i morse..... men det blir bättre, det blir det alltid :=) Possitiva tankar ska man ha, eller hur?!?!?!

kram på er och ha en bra helg, kommer inte skiva imorgon så ta hand om er! Miss ya all at home!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

The future is in the hands of the destiny.... Or is it?

Just a girl that wants so much and are searching for it every day that goes.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela