jensanjen

En tjej med mycket tankar, funderingar, tycken och kärlek. Tycker livet är för kort för att älta gammalt utan vill hellre se framåt och njuta av livet, kärleken, familjen och vänner!

en solig men blåsig dag!

Publicerad 2009-05-12 21:36:56 i Allmänt,

Ooops var tvungen att tänka till vad "windy" vad i svenska språket men sen kom det allt fram ha ha ha Svenskan börjar tryta mer och mer känns det som, man använder mindre och mindre svenska och man börjar tappa mer och mer ord hela tiden...... men det löser sig oftast, brukar bara ta ett tag att komma på saken men sen kommer det allt!

Sitter ikväll och tittar på eurovision semifinal...... måste vara lite svensk och jag såg att det var på teve ikväll tack vare en vän p facebook hade skrivit hon skulle gko på det ikväll. Började tänka på förra året när det var final och vart jag var då. Tänk vad tiden förändras.... förra året denna tid bodde jag i sverige, hade precis sålt min lägenhet och bodde hos mamma och hennes karl och kvällen när eurovison var så var jag i gnesta hos ett par goda vänner och drack vin. Tror vi även grillade innan också, mums vad gott! Det var en himla mysig kväll måste jag säga. Tror det var den sista kvällen vi hade tillsammans vi brudar....... har jag rätt tro?? Saknar den tiden måste jag säga. Då vi umgicks och hade roligt och babblade massa........ Ni vet vilka ni är brudar, skanar er massor ska ni veta! Även fast vi ej har kontakt så ofta så finns ni i mina tankar titt som tätt!!!!

Nu idag sitter jag här på Irland, ett land som kanppt bryr sig om schlager, de dricker mest öl på puben och garvar åt dumma schlager och fattar inte vitsen med det längre. Dock så har jag fått reda på att irland vunnit 6-7 av dom så det är det land som vunnit flest faktiskt, tro det eller ej. Jag vart chockad i vilket fall.

Nu sjunger sverige och jag vet inte vad jag ska tro............. jösses säger jag bara! Inte alls min stil och jag vet inte om den är bra måstejag säga. Opera är dock inte min stil alls och gillar det verkligen inte. ok, visst finns det några gamla klassiker som ger en totala rysningar men denna låt vette fasiken.......... Jag tror inte sverige kommer långt alls!!! Irländska kommentatorn gav den stora berömmningar dock..... är den bra???

Ikväll är en kväll för mig själv,,,,,,, vet inte om jag riktigt gillar det, tankarna flyger omkring i skallen ikväll och det är aldrig bra måste jag säga...... ska nog försöka mig till en tidig kväll i säng och passa på att sova mycket. Har de närmsta 2 dagarna med dubbla shift så det blir inte mycket ledig tid kan jag säga...... så lika bra att passa på att sova...... Vi har 2 partyn inbokade i nattklubben, och båda kvällarna stänger vi baren 02,.00 så är nog inte ifrån stllet förrän vid 3 på natten och sen upp och jobba igen vid 9 på morgonen..... blir tufft kan jag meddela......... Men men, det är inte ofta som tur är och det är pengar som trillar in i kassan för mig också så det är dunder.

Hoppas ni alla mår bra, försök leva livet till max, man lever bara 1 gång har jag hört! x

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

The future is in the hands of the destiny.... Or is it?

Just a girl that wants so much and are searching for it every day that goes.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela