jensanjen

En tjej med mycket tankar, funderingar, tycken och kärlek. Tycker livet är för kort för att älta gammalt utan vill hellre se framåt och njuta av livet, kärleken, familjen och vänner!

Barnvakt ikväll

Publicerad 2009-05-23 17:02:12 i Allmänt,

Ikväll eller ska jag säga idag, kväll och natt samt imorgon bitti är jag barnvakt åt Callum då Janet åkt iväg till Doolan till  några vänner. Rätt skönt att vara hemma och "ta det lugnt" en helg. Har varit så mycket jobb senaste 2 veckorna med dubbel shift, sena kvällar och tidiga mornar samt annat som flygit runt som ni vet. Visst att passa honom är väl inte direkt avslappnande då han är som en virvelvind hela tiden ha ha ha sitter aldrig stilla, babblar konstant (undrar vad han egentligen säger :=) ) men han är otroligt gullig måste jag säga, ett riktigt charmtroll som i framtiden kommer vara en tjej tjusare helt klart. Och imorgon tar Pat över honom mitt på dagen någon gång och sen jobbar jag från 20.00 till stängning. Så jag har i vilket fall helgen planerad. Men ser fram emot en kväll med dvd, glas vin, kanske beställa pasta från ett otroligt bra take away ställe som levererar till dörren och krypa i min pyjamas hi hi hi perfekt.

Har idag varit hos akupunktur också, första gången på 1 1/2 år....... Men jösses vad min kropp behöver det kan jag meddela, har spännings huvudvärk i 1 vecka nu, knutor i hela ryggen och axlarna är stenhårda..... kan meddela att jag saknar min "svenska" akupunktör dock. Han jag har nu var lite skum kan jag meddela, sen att berätta hela min historia med min rygg var inte det enklaste heller. Han måste tro jag är helt "fucked" i ryggen ha ha ha ha och att komma på alla ord för allt medicinskt var en utmaning. Han gav mig kinesiska örter, likadana som jag ätit förut, och stack några nålar i mig för att få mig att slappna av eftersom min kropp är som en ståltråd sa han ha ha ha ha och han vill att jag ska slappna av lite först i kropp och huvud innan han går vidare..... Så vi får se hur det går, önskar dock han satte några nålar i rygg och nacke eftersom det gör så förbaskat ont...... Men bara att ge det tid helt enkelt, hoppas min plånbok håller för detta dock...... dyrare än i sverige, såklart!

VÄdret här är lite skumt nu, varmt ute men sol ena sekunden sen kommer en störtskur med regn, nu börjar det klarna upp lite men börjat blåsa istället, så ingen promenad med Callum blir det idag helt enkelt. Hörde det ska vara fint imorgon dock så vi får väl se hur det blir med det, litar inte direkt på väderleken i detta land......

Tänker på alla därhemma och hoppas ni har det bra....... kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

The future is in the hands of the destiny.... Or is it?

Just a girl that wants so much and are searching for it every day that goes.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela