jensanjen

En tjej med mycket tankar, funderingar, tycken och kärlek. Tycker livet är för kort för att älta gammalt utan vill hellre se framåt och njuta av livet, kärleken, familjen och vänner!

så var det torsdag

Publicerad 2009-06-04 20:43:34 i Allmänt,

Japp det ju en jädra tur att jag laddade batterierna igår för jag var absolut "hammered" med gäster igår kväll. Först var det lungt som attan, ca 8 gäster sedan vid 10 tiden så kom det in fler och fler hela tiden..... slutade med att jag sprang som attan fram och tillbaka hela tiden de sista 2 timmarna och han knappt tänka på annat än vad de ville ha att dricka. Vid slutet av kvällen när jag tog sista beställningen så hade jag 10 guiness väntandes på att toppas upp "rätt sätt att göra en guiness är att fylla glaset tills det är ca 3 centimeter kvar, låta den "settle" dvs bli mörk och sen toppa upp den, nu vet ni ;) " 1 carlsberg+ bacardi& diet coke, 1 guiness+ bacardi&coke, 1 heineken+ jamesson, 1 bulmers with 3 guiness, scotch with water, guiness with southern comfort etc etc etc jag kan berätta mer och mer men japp det blir trist, men som ni förstår så hade jag ca 40 personer drinkar i huvudet! Jag var totalt slutkörd och stället såg ut som en jag vet inte vad. Glas överallt!!!! Tog mig ca 1 1/2 timme att städa efter då jag ej hunnit gå ut på golvet och plocka glas alls.
Men det bra var att grabbarna gav mig massor med beröm för att hålla koll apå allt och kunna ge alla en drink i rätt ordning samt så idag så hörde jag av suzy att en av damerna som var där igår kväll sa att jag gjorde ett kanon jobb igår med så mycket folk . Så det värmde enormt kan jag meddela. Brukar vanligtvis inte alls vara så mycket folk en onsdag så jag vet inte vad som flög in i dom att gå ut så hårt en onsdag. Men nu är det över och idag har jag jobbat i köket igen under dagen och det gick smidigt, jag öppnade upp helt själv och förberedde allt helt själv, lite stolt över mig själv måste jag säga.

Min kära brorsdotter Nellie, tyvärr har jag inte lyckats sluta med de stinkande vita pinnarna.... jag vet, jättedumt men jag lovar jag ska försöka igen efter sommaren, för mycket pågår nu. Så stumpan, jag ska göra det bästa sen och absolut ska jag hålla dig borta från dom!!!!!

Linda, ha ha ha ha jag ska göra mitt bästa, om jag så måste lifta till sverige så jag kan komma till sverige i sommar så gör jag det! Vi MÅSTE ses när jag är hemma.

Kul när jag säger hemma för jag kallar sverige hemma och Irland hemma. När jag säger till de här att jag ska åka hem i augusti och sen säger jag att jag åker tillbaka hem det och det datumet..... blir lite förvirrat kan jag meddela.

Ikväll ska jag ut med några, andrew åker som sagt iväg en mnad och annelle från frankrike är bara här 3 veckor till, så vi passar på att ta en mini. personalfest dock så betalar vi från egen fick a.

Förresten, jag började idag tänka på min nästa födelsedag..... 30 ÅR!!!!! Jösses vad gammal jag kände mig!!! Tänkte i vilket fall att ha en fest här på irland men jag kommer sakna att inte kunna ha min släkt och familj här vid min stora dag, så jag tänkte grotta lite i det..... så släkt och familj, vad tror ni? Kan ni tänka er att komma hit den 24 oktober? Det är då jag tänkt ha festen så vore ju underbart kul om ni kan komma. Jag vet att jocke, martina och Nellie inte kan och det är ju helt förståeligt....... Kanske får jag en underbar födelsepresent av dom då ;)

Täker på er alla, stor kram till er!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

The future is in the hands of the destiny.... Or is it?

Just a girl that wants so much and are searching for it every day that goes.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela