jensanjen

En tjej med mycket tankar, funderingar, tycken och kärlek. Tycker livet är för kort för att älta gammalt utan vill hellre se framåt och njuta av livet, kärleken, familjen och vänner!

Stupidm stupid, stupid!!!!!!

Publicerad 2009-07-11 00:37:59 i Allmänt,

Så är det fredag och jag är inte den gladaste direkt....... Det är stor festival på ett området här i staden, Oxegen. Kolla gärna in http://oxegenfans.co.uk/ och läs mer om den. Det är Irlands största festival och över 60.000 pers kommer dit under 3 dagar, de börjar anlända på torsdags kvällen och några stannar till måndags morgonen. jag kan höra musiken till mitt hus, så nära är det. Och jag mitt fån sitter hemma, själv!!! Visst jag var osäker på om jag skulle ut dit då det kostar en slant, 1000:- per dag eller 2300:- för hela helgen.... Men skulle säkerligen kunnat ordna det med fripass av bekant. Men så strula jag till det i onsdags och nu hoppar jag runt på kryckor efter att mina vänner tjatat på mig sen i onsdags kväll att jag ska till sjukhuset..... Hur det hände var att vi var ute i onsdags med Suzy, Barney, Krystle, James D och james M. 2 av dom vart osams och Krystle skulle rusa ut och jag satt i vägen på en liten pall ute på The Court Hotell. Så hon tar sig ut genom att sätta ner sin fot med stilett klack rakt ner på min fot och häver sig över mig vilket slutade med att jag har hela hennes vikt i sin stilettskor som är nerkörd i min fot..... AAAAAAAHHHHHHH vad ont det gjorde!!!!!!! Så efter att suttit hela ondsags natten i smärtor som blev bedövade av alkohol, smärt tabletter och frusen scampi på foten och legat hela torsdagen i soffan så tänkte jag att nu är det bättre, visst det gjorde ont men vad fasiken, lite värk tabletter gör susen :) Så jag tog mig till jobbet även efter att Janet bannat mig och sagt till mig att vara hemma och lalla runt, visst jag gick inte i några trappor utan bara servera dryck. Men attans vad ont jag hade efter 3 timmar!!!!! Så efter mycket om och men från min sida så vart jag körd till akuten, kunde då nämligen knappt få av mig skon för foten var så svullen *ooops*. Röntgen vart det och läkaren sade att inget är brutet, troligtvis en spricka i benet i foten men kan inte riktigt se på röntgen för den var så svullen. Och nerv och troligtvis någon ligiment som blivit avslitet...... så medicinen blev anti inflammatoriskt och vila i massor med foten för att svullnaden ska gå ner och senor etc ska kunna läka ihop.... absolut EJ gå på foten (ooops som jag gjort hela dagen lite halv hjärtat) ..... I detta menas det att jag förlorar 3 dagars lön....... det som är nackdelen med att jobba deltid på en pub, man får inte betalt när man är sjuk :( :( :(

Så mina beräkningar för min semester verkar gå lite i stöpet kan jag meddela, vet inte riktigt hur jag ska klara det nu...... Vill och behöver så innerligt åka hem till sverige i 2 veckor..... behöver komma härifrån ett tag och tänka på annat. Så jag får allt försöka ta lite dubbel shift nästa vecka helt enkelt och veckorna efter det. Dock är det ju bara 3 veckor kvar till semestern...... så kan bli tufft, kommer kunna boka flyget typ dagen innan jag åker..... Men men, JAG SKA HEM!!!!!! 

Så ni kommer säkerligen få en hel del att läsa nu under helgen, jag kommer vara enormt uttråkad efter att vara hemma ikväll och 3 dagar till.... hur i hela friden ska det gå??????? 

Kommentarer

Postat av: mamma

Publicerad 2009-07-11 12:19:04

Hej min kära dotter!!



Det var verkligen tråkigt att höra att du har skadat dig, så nu får du verkligen ta det lugnt så att du blir bra i foten. Och jag hoppas verkligen att du ska kunna åka hem, för du behöver ledigt ett tag o sen vill jag träffa dig massor. Jag kan kolla också vad det kostar att flyga hem. Kanske kan jag hjälpa dig, måste först kolla upp saker o ting.



Sköt om dig nu. Jag älskar dig. Puss Mamma!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

The future is in the hands of the destiny.... Or is it?

Just a girl that wants so much and are searching for it every day that goes.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela