jensanjen

En tjej med mycket tankar, funderingar, tycken och kärlek. Tycker livet är för kort för att älta gammalt utan vill hellre se framåt och njuta av livet, kärleken, familjen och vänner!

Soon, soon, soon!

Publicerad 2009-07-31 16:58:39 i Allmänt,

Snart är jag hemma igen, snart. "bara" 3 dagar kvar!!!! Känns underbart men samtidigt nervös. Hur ska denna semestern bli med allt? har sagt till mig själv att ta det som det kommer helt enkelt. Det är semester och inga måsten har man sägs det så ska försöka med den attityden!

Fick svar på mina funderingar från Maria. Då ser/förstår jag hur du ser på det jag skriver.- Denna sida är en sida där jag skriver om allt som pågår i mitt liv och alla mina tankar och funderingar kring saker och folk. Visst skriver jag mycket negativt, det har jag till och med skrivit inlägg om här, men som sagt, det är en avlastning för mig att skriva ner allt. Jag har även skrivit och sagt att visst gör jag en hel del dumheter ibland och biter mig i tungan vid flertal tillfällen, men som du säkerligen vet själv och många andra, man ser ofta andras personers egenheter och när man blir irriterad på saker så är det det som kommer ut. Har haft ett år som varit upp och ner sedan flytt till annat land, gett upp saker hemma i sverige ch haft stora förhoppningar som har spruckit. Inget jag kan skylla på andra förutom då saker som blivit lovandes mig inte hålls. Så säkerligen därifrån det kommer mycket bitterhet och utsvävningar. Jag är en hetsig person ibland och vet att mitt humör sätter mig i skiten ibland rätt ut sagt, men har lärt mig med åren att tygla det mer och mer.... numer går jag undan istället för att som skrika och gapa. Man lär sig helt enkelt!

Och att "gåva"  och "skuld" är absolut 2 olika saker, men som jag skrev, hade disskution med vänner runt detta och det var olika åsikter kom fram, det var det jag menade, frågade vad folk tyckte om den saken. Du har din åsikt, vissa andra har annan åsikt och jag har min åsikt. Denna "vän" var mer än en vän till mig vid tillfället då vi var i förhållande och bodde tillsammans. När sedan saker inte fungerar och spricker så förändras saker i livet och man har inte samma möjligheter som man hade innan. Så därav var jag förvånad efter påhuggen från "vännen", kunde jag betalat tillbaka så skulle jag absolut ha gjort det, tro mig. Men så fanns tankarna, varför så bråttom nu helt plötsligt och dessa påhopp från denna person....... DÄrav disskutierna runt det. Men Maria, det är bra att få din åsikt också, vill ha åsikter runt mina ämnen jag skriver här, annars varför ha en blogg? Till för att läsas och ha åsikter runt. Så halka gärna in men ha inga förutfattade tankar eller tro saker. Läs och begrunda och fråga gärna.......

I helgen blir det jobb och jobb, ser fram emot det då jag inte kan göra mycket annat. Ser fram emot min resa och se min familj och vänner som jag gnapar om varje dag nu, men som ni säkert vet, ju närmare man kommer till något man ser fram emot desto mer vill man ha dt.

Idag var en roller coaster med tankar och funderingar...... ska försöka reda ut endel när jag är hemma i sverige, kommer bli intressant att se hur folk kommer reagera på det. Men...... only time will tell!!!!!!

ha en mysig fredags kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

The future is in the hands of the destiny.... Or is it?

Just a girl that wants so much and are searching for it every day that goes.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela