jensanjen

En tjej med mycket tankar, funderingar, tycken och kärlek. Tycker livet är för kort för att älta gammalt utan vill hellre se framåt och njuta av livet, kärleken, familjen och vänner!

Solen visar sig lite idag!

Publicerad 2009-07-17 17:34:58 i Allmänt,

Så äntlingen visar solen sitt ansikte, efter såklart regn under dagen. Blåser som attan dock så det är ju inte direkt varm så att säga. Ha hört att i sverige är det fint väder, folk åker till stranden och är ute och grillar. VÄLDIGT avis!!! Saknar verkligen den svenska sommaren kan jag meddela, saknar sverige enormt just nu i huvud taget!
har ju som sagt planerat att åka hem i augusti, men vi får se hur det blir, ser inte direkt lovande ut just nu.... bara att vänta och se helt enkelt. Annars får jag väl åka i jul i stället....... Inte min plan alls men vad kan jag göra, inte mycket faktiskt!!

Foten är idag bättre, har gått runt lite haltande på den idag för att få igång den igen. Proppar tabletter såklart men det funkar ha ha ha får se hur den känns imorgon helt enkelt. Ska verkligen försöka ta mig tillbaka till jobbet nästa vecka, gärna så tidigt som möjligt så man kan få någon lön veckan efter så att säga! Less på att sitta hemma också om inte annat!!!!

Försökte idag få reda på lite info från myndigheterna här men det är fasiken helt omöjligt. Fattar inte hur deras system går runt. Info finns verkligen inte där det ska finnas, ingen vet typ någonting och det är en sådan jäkla massa byråkrati i allt. Man måste ha jobbat si och så länge, ha si och så många "stamps" (typ arbetsgivaravgift) betalt detta år och förra året för att kunna få något. Avdelningen där man kan söka annat för dom som inte har dom stampsen har ett telefon nummer som ingen svarar i någonsin och adress där det inte finns något kontor. SÅ enda sättet att få tag i dom är via post och den adressen verkar hemlig...... finns fasiken ingenstans att hitta. Men jag klura ut det från en vän efter några frustrerade samtal!!! Och för att kunna ansöka om det bidraget så ska de ha bevis av adress såsom någon räkning för hushåll, gas, el, sopor etc. bevis av inkomst, bevis av bank 6 månader tillbaka, bevis från om man har arbetsgivare etc etc etc etc Helt galet!!!!! Funderar mer och mer på att flytta ifrån detta galna land! Dom är verkligen helt bakom flötet i stenåldern!!!! Blir såååååå frustrerad.

Ikväll blir det att vara hemma, likaså imorgon och söndag. Har ju fasiken inte en krona nu när jag inte jobbar, får en liiiiiiiiten lön idag men nästa vecka får jag ju inte en krona så måste hålla stenhårt i dom kronorna!

Fick samtal idag från en firma som intervjuar folk för företag som letar personal. Jobba som svensk informatör för Hewlett Packard........ Verkar väldigt lovande men start skulle vara 10 augusti vilket jag om allt går som det ska är i sverige då. Och sen måste jag ge Janet på puben lite tid att hitta en replacement för mig så jag sa att jag kan i sådana fall börja den 1 september...... hon skulle skicka all info till mig och något dokument för mig att fylla i, så vi får se. Hon skulle skriva i att jag kan börja 1 september i vilket fall. kan ju inte finnas så många svenskar i irland.... eller?

Nåväl, ha det bra där hemma och ta hand om varandra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

The future is in the hands of the destiny.... Or is it?

Just a girl that wants so much and are searching for it every day that goes.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela