jensanjen

En tjej med mycket tankar, funderingar, tycken och kärlek. Tycker livet är för kort för att älta gammalt utan vill hellre se framåt och njuta av livet, kärleken, familjen och vänner!

Solen skiner lite idag!

Publicerad 2009-07-25 15:48:24 i Allmänt,

Japp äntligen liknar det lite sommar i vilket fall. Solen skiner idag och det är varmt och skönt ute.... Vindne haar lugnat ner sig lite och det är inte fullt så mycket moln på himmelen heller, så kan väl inte klaga idag i vilket fall.

Tänker på att åka hem till sverige varje dag nu, helt sjukt vad man kan längta efter familjen och vännerna hemma........ är väl inne i en svacka nu efter allt som hänt senaste tiden och det tar på en så tanken på att åka hem och slippa allt här ett tag är väldigt lockande.
Jag vet ju att jag kommer ha upp och nedgångar här, livet är ju så, kan inte alltid vara bra för om det vore det så vet man ju inte när det är bra och när det är dåligt. Man uppskattar liksom inte de bra delarna som händer. SÅ det är bara att jobba sig igenom det och se framåt. Allt löser sig alltid i slutändan och man får ta saker som det kommer. Det man inte kan påverka kan man inte göra något åt, det man kan påverka är det bara att se till att få gjort. Ungefär så tänker jag just nu.

Tanken på att åka hem, sitta ner och ta det lugnt utan att tänka att snart kommer det och snart kommer den utan bara göra absolut inget alls. Tisdagen när jag kommit hem har jag några måsten att göra men inget som är jobbigt direkt. Blir att strosa ner på södertälje stad och göra lite ärenden. Få Södertälje att bli lite irländskt och kanske sätta sig efter allt är gjort och äta god svensk mat med en kall öl på en ute servering.... det ser jag verkligen fram emot, förhoppningsvis får jag med mig Heidi på det ;)

Igår kväll jobbade jag som sagt, var rätt lugnt ett tag men sedan var det helt ok. Så det var en bra kväll, var hemma strax efter 3 på morgonen. Ikväll ska jag jobba också och det kommer vara full rulle, det är stor match mellan 2 lag här på irland först så det ska det lagas finger food till i halvlek vilket är en av mina uppgifter. Sen blir det Budweiseer Ice Cold promotion från 9 så då blir det fullt ös med folk ifrån Budweiser och free bees etc. Kan bli himla kul faktiskt!

Förresten, jag vann en Ipod Shuffle igår kväll på jobbet!!! En kvinna kom in och frågade vad jag rekommenderade för öl, hon var törstig och trött efter en tuff dag på jobbet. Jag sa rakt ut att pröva den nya Bud Ice Cold, serverad vid -5 grader vilket är mycket kallare än vanliga Bud, himla gott nu på sommaren när det är varmare och att jag själv dricker det. Serverade det i rätt glas (japp olika glas för olika öl här) och så när jag tagit betalt för det vänder hon sig och säger, "jag är faktiskt en "secret shopper" från budweiser för att se vad ni rekommenderar och om ni vet om produkten. Och du serverade i rätt glas, hade bra kunskap om ölen och rekommenderade den själv! Så jag vann!!!!! Yeah!!!! Länge velat ha en men varit för snål för att köpa en och nu fick jag en helt gratis!!!! Jippi vad glad jag blev ha ha ha ha ha Hade dock fått en förvarning om att det kunde komma in en sådan av en kund för några veckor sedan som berättade att det hänt på en pub i staden bredvid och sedan sa Pat att managern för Guiness sagt i tisdags att det kan komma in en inom de närmaste veckorna så jag vart faktiskt lite förvarning. Och när hon sa som hon sa och frågade om produkten så mycket så fick jag en känsla att det var det hon var. Sedan när hon bad om kvitto för ölen "försöker hålla koll på hur mycket jag spenderar påalkohol varje månad" så tänkte jag att detta är helt klart en rep från bud. ha ha ha ha 

Så detta var andra gången jag vann när jag jobbar som bartender, första gången var ju på Graces bar och det var en rep från Carlsberg kom in. Men då var det bara att servera ölen i rätt glas då många använder guiness glasen och serverar i. DÅ vann jag massa olika carlsberg produkter (Jimmi fick en hel del av det). Antar jag är väldigt lyckosam inom barjobbet ha ha ha Eller så är det mer att jag lyckas jobba de flesta pass ha ha ha ha 

Nåväl, nu är det snart dags att hoppa in i duschen och göra mig i ordning för jobbet. Jag läääääääängtar till sverige, och som heidi precis skicka sms, sitta på Mosebacke och dricka en kall öl ;)  

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

The future is in the hands of the destiny.... Or is it?

Just a girl that wants so much and are searching for it every day that goes.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela