jensanjen

En tjej med mycket tankar, funderingar, tycken och kärlek. Tycker livet är för kort för att älta gammalt utan vill hellre se framåt och njuta av livet, kärleken, familjen och vänner!

en deppig dag......

Publicerad 2009-07-15 23:56:24 i Allmänt,

En deppig dag har det varit måste jag säga och som ni säkert förstått på mina tidigare inlägg.
Detta sitta hemma är verkligen inte bra för mig...... tankarna flyger runt och jag blir orolig och nervös för hur det ska gå..... Att veta att jag inte har en lön som kommer in nästa vecka är skrämmande då jag endast får en ynka summa denna vecka. Insåg att jag var tvungen att handla mat för än gångs skull för att kunna ha mat i magen. SÅ Krystle tog mig till affären och hjälpte mig handla på min akryckor ha ha ha Och vad glad jag blev när jag insåg att slutsumman för mat i ca 1 vecka uppgick till endast 25 euro istället för 45 som jag räknat med. Det blir så mycket billigare att handla affärens egna märke än annat krams som kostar dubblet så mycket om inte mer ibland. SÅ det var ju en högpunkt idag. Sen fick jag veta att jag troligtvis har bil i 1 vecka när jag är i sverige så jag kan åka runt och träffa vänner och bekanta när jag är där. Kunna åka till stranden (förhoppningsvis sol) när jag vill och inte vara "fast" i huset hos mamma under dagarna när hon jobbar och när jag inte är med Heidi.
Hi hi hi ja det ser jag verkligen fram emot, ha en semester med min allra bästa vän Heidi, fasiken vad jag saknar henne!! Så nu håller jag alla fingrar och tår för att jag ska kunna åka till sverige. Har ansökt om 2 creditkort(jag vet inte bra men detordnar jag upp efter sommaren), kommer självklart inte ta båda men bättre ansöka om 2 om det ena säger nej..... Så jag väntar och väntar på att de ska höra av sig.... får annars kanske försöka låna av någon så jag i vilket fall kan ta mig hem och tillbaka. Bara jag kommer dit så löser sig det mesta!

Men att det ska tära så mycket på en... det här med pengar. man säger att pengar inte är allt, men jädrans så svårt livet blir när man inte har pengar, när man vet att ingen lön kommer in. Ska betala hyra till janet också början på augusti..... hon säger i och för sig att hon kan vänta med det tills jag är på fötter igen men det känns ju liksom inte bra, att inte kunna betala för  mig själv liksom.... SÅ vi får se hur det blir helt enkelt..... bara hoppas och be till de högre makterna.

Har ni några tips på vad jag kan göra? Några åsikter?

Kram på er alla, hoppas ni har mer sol i sverige än vi har här, dock fick vi liiiite sol emellan dugg regnet idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

The future is in the hands of the destiny.... Or is it?

Just a girl that wants so much and are searching for it every day that goes.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela