jensanjen

En tjej med mycket tankar, funderingar, tycken och kärlek. Tycker livet är för kort för att älta gammalt utan vill hellre se framåt och njuta av livet, kärleken, familjen och vänner!

ÄNTLIGEN lite bra nyheter!

Publicerad 2009-07-18 21:12:51 i Allmänt,

Så äntligen fick jag höra lite bra nyheter, PAPPA DU R BÄST!!!!! Tack vare min underbara far så har jag idag bokat min flygbiljett till sverige i augusti, so yes I´m going!!!!!! Ja folk, problemet var ju att jag var tvungen att ha ett sabla VISA eller Matercard vilket jag inte äger....... Så efter mycket om och men och jagandes så ställde min underbara far upp på att jag lånade hans och jag ger han pengarna när jag kommer dit. Kommer ju träffa honom den första helgen då han har bokat en stuga så vi kan ses. Bara det visar hur mycket han tycker om sin kära dotter (hi hi hi ja pappa, det gör du) Och jösses vad jag uppskattar, respekterar och älskar min far. Han är såååååå bra :) SÅ japp, nu kan jag äntligen börja räkna ner ordentligtr och slappna av lite.
Nu är det bara cashen som ska ihop ordentligt så jag kan sluta tänka på det också..... hi hi hi är det inte så är det de andra... Närå, det mesta är löst.
Har räknat med att kunna jobba nu på måndag, sa till Janet att om hon vill så kan jag ta kvälls passen i veckan, foten inte ok för att springa runt i trappor etc men att ta baren är inga problem tror jag. Började knalla runt lite lätt på foten igår och idag, visst det känns men är mycket bättre än tidigare..... Och visst efteråt känns det desto mer men inget som några värk tabletter inte kan lösa ha ha ha ha Är ordentligt less på sitta hemma, blir otroligt fristrerad och rastlös och att veta att lönen är minimal de närmsta 2 veckorna gör det inte bättre, så jag kan ta och ta det lugnt i sverige och ta hadn om foten, nu är det till att proppa värktabletter och tjäna lite pengar helt enkelt. Japp, ni alla som känner mig vet att jag är otålig och rastlös av mig och ger mig inte i första taget ha ha ha ha Har jag fel?? ;)

SÅ äntligen kan jag slappna av med biljetten, har det ordnat nu i vilket fall, pengarna ska jag försöka få till så jag inte är helt pank när jag åker till sverige efter att ha betalt biljetten. Nu gäller det att ta mig upp till Dublin någon dag och hämta mitt pass som ligger på svenska ambassaden, de har dock endast öppet på eftermiddagar tisdagar och torsdagar annars är det bara på morgonen och jag är ju ingen morgon människa som tar mig upp vid 8 på morgonen ha ha ha och det tar 45 minuter upp dit så jag ska sikta in mig på någon av dom dagarna helt enkelt.

Har idag varit hemma hela dagen också, lagade lite mat åt mig, janet, callum och tvillingarna, det är ungefär min andra höjdpunkt idag, det vart pasta carbonara åt oss vuxna och korv och pommes åt ungarna. (kräsna barn) Nu är jag barnvakt åt tvillingarna och janet är iväg och firar hennes brors flickväns föräldrars silverbröllop (hängde ni med). Imorgon måste jag ut någon timme eller två annars kommer jag slita håret av mig av uttråkhet och rastlöshet..... FÅr se vad jag får hitta på helt enkelt.... Träna foten kanske med en liten promenad???

Hoppas ni alla har det bra, hörde det var sämre väder idag där i vilket fall min far och några andra har. Men kan trösta er med att här har det regnat varje dag de senaste 2-3 veckorna..... hoppas det lättar upp erat humör.
Och förresten, jag har beställt fint väder i sverige i augusti, så jag förväntar mig att det är det :)

KRAM

Kommentarer

Postat av: Ann-Sofie

Publicerad 2009-07-19 14:08:43

Det kommer att vara fint väder, Jennie! Hade din lilla mamma och moster Gunhild hos mig i går! Check out my blogg! Kram Ann-Sofie

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

The future is in the hands of the destiny.... Or is it?

Just a girl that wants so much and are searching for it every day that goes.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela