jensanjen

En tjej med mycket tankar, funderingar, tycken och kärlek. Tycker livet är för kort för att älta gammalt utan vill hellre se framåt och njuta av livet, kärleken, familjen och vänner!

I sverige nu :)

Publicerad 2009-01-14 20:56:57 i Allmänt,

Nu är jag i sverige på semester och jag kan säga att det var verkligen välbehövligt. Men har lite svårt att hålla reda på svenskan har jag märkt ha ha ha, slänger in lite engelska ord här och där och blir retad för det så klart. Men men, det går allra säkerligen över bara jag är här några flera dagar.
Igår när jag ankom så hämta min pappa upp mig vid göteborgs flygplats och körde mig till min storebror Jocke. Fick även träffa min kära syster sussane och min yngre bror Jimmi, underbart. Och så fick jag se min guldklimp till brorsdotter Nellie och min brors "wife to be". Spenderade dagen/natten där och idag är jag hos pappa till imorgon. Sen är det en 5 timmars buss tur til min mor i södertälje och ska även träffa mina vänner i gnesta några timmar. På fredagen blir det lite genomgång av mina saker som jag har var hos mamma och på kvällen så ska jag upp till Stockholm och träffa några vänner ghela helgen. Ska bli underbart att få träffa alla måste jag säga. Kan inte fatta att jag hinner få in alla under mina 6 dagar i detta land.......... Så på söndagen bär det av tillbaka till södertälje för att umgås med min mor och hennes sambo Per och så göra lite shopping för svensk mat som jag sakant på irland hi hi hi hi knäppt vad man saknar när man är i ett annat land men faktiskt så har sverige bättre och godare mat än på irland. Irländarna är lite tråkiga och torra när det gäller maten. Vågar inte riktigt experimentera och pröva nya saker. Så lite gott ska jag köpa med mig från kära sverige :=)
Så på måndagen bär det av hem igen till irland och min mor är snäll och ska köra mig till flyget, tack mamma!!!!!

Tänkte på en sak idag när jag pratade med pappa och comp, hur skumt och "dumt" att jag säger "jag kom HEM till sverige", och sen säger "jag åker HEM till irland". Verkligen känns som jag har 2 hem, både på irland och i sverige. men jag antar det blir så när man känenr sig hemma på ett ställe?! Mina vänner på irland sa när jag åkte att jag skulle till sverige då och då och sen att jag kom HEM igen då och då. De ser verkligen Irland som mitt hem, inte sverige. SÅ jag antar att det är så det är nu, jag har verkligen 2 hem, inte fy skam det kanske??

Nåja, nu ska jag tebax till min far och umgås, kommer säkerligen inte sitta vid datorn mera nu innan fredag så ha en underbar kväll och torsdag så höres vi säkerligen snart igen. Kanske inom kortare period än 1 1/2 vecka :=/ 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

The future is in the hands of the destiny.... Or is it?

Just a girl that wants so much and are searching for it every day that goes.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela