jensanjen

En tjej med mycket tankar, funderingar, tycken och kärlek. Tycker livet är för kort för att älta gammalt utan vill hellre se framåt och njuta av livet, kärleken, familjen och vänner!

Då var man tillbaka....

Publicerad 2009-01-21 20:48:15 i Allmänt,

Jaha, så var den semestern slut och man har jobbat 2 dagar nu. Känns som man behöver en ny semester enfter den veckan med tanke på att man reste varje dag förutom lördagen då jag spenderade hela helgen i stockholm med min goda underbara vän! Helt underbart var det att få spendera dagar med mina nära och kära och träffa mina vänner! Det betydde så otroligt mycket att se och känna att man inte var "bortglömd" så att säga........ Hade en fantastiskt rolig kväll på lördages kvällen i stockholm, god mat, bra musik och självklart goda vänner!

Att få busa och umgås med min kära brorsdotter Nellie var helt fantastiskt, saknar henne som attan här och som tur är har jag lilla Callum att busa med som gör att jag tänker på Nellie massor varje gång. Hon är så fantastiskt söt!

Resorna till och från sverige gick bra, börjar bli less på att flyga nu dock känner jag men men vad gör man inte för att få se dom man hållar av så mycket!

Jagpp, och flytta ska det bli, nu är det ute i det öppna och planerna har börjat. Så nu gäller det bara att allt flyter på och att det går bra. Kan ju inte flytta förrän de andra i huset hittat någon som kan ta mitt rum! Eller kan och kan är väl en fråga man kan ställa sig men jag vill inte sätta de andra i den situationen med en extra hyra och räkningar att betla. Det är inte rättvist och sjyst och vill itne göra det mot dom. Men förhoppningsvis så håller james på att ordna någon från sitt jobb eller om det blir hans kusin som flyttar in. Ju tidigare desto bättre säger jag bara. Med tanke på hur denna värld ser ut i dagsläget med jobb etc så har jag absolut ingen möjlighet att bo kvar :( Känns både otroligt trist att flytta då jag börjar känna mig hemma i huset, men samtidigt ska det bli otroligt skönt att slippa tänka på pengar konstant!!!! Ska bli kul att bo där jag har tänkt att flytta, hoppas bara det funkar som sagt. men jag tror inte det ska bli några problem faktiskt! Så ni kan väl hålla tummarna för mig att det blir snabba kast nu?!?!?!?!

Många undrar om jag inte ska flytta tillbaka till sverige....... Men som jag sa till dom, jag sa att jag vill ge Irland ett år och verkligen försöka. Jag trivs ju enormt här med alla vänner och det sociala livet. Sverige är rätt ( förlåt mig om ni tar illa upp) STELT! Det som folk mest tänker på och prioriterar är jobb och vara hemma. Inte så mycket för att träffa vännerna på veckodagarna etc. Utan man sitter hemma hela kvällarna mestadels och går kanske ut 1 gång per vecka medans här är man typ aldrig hemma på kvällarna och man "offrar" 2-3 kvällar i veckan och går ut på puben och träffas. Inte så man dricker och blir full utan tar 2-3 öl och babblar och sen går man hem när det börjar bli sent. Vissa anser det som att vara alkolist och visst kan jag säga att det är liiiiiite för mycket alkohol i kroppen vissa perioder. men samtidigt känner jag att livet är för kort, man kan dö och skrumpna bort av både det ena och det andra nu för tiden och även personer som levt det hälsosammaste livet har gått bort i hjärt attacker, eller som en vän, fick cancer och dog 1 månad senare......... Så jag tar "risken", "Risken" att leva ett lyckligt, roligt, händelserikt, lärorikt liv och deffinitivt, ett socialt liv!!!!! Sitta hemma har jag gjort, varit duktig och jobbat konstant, endast varit hemma för att sova och duscha. Jag vill ha ut mer av livet medans jag är här helt enkelt......

Vad tycker ni andra om den saken? Några tankar som ploppar upp???

Hoppas ni har det underbart allihopa och tänk på att livet är för kort, njut, lev och utveckla er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

The future is in the hands of the destiny.... Or is it?

Just a girl that wants so much and are searching for it every day that goes.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela