jensanjen

En tjej med mycket tankar, funderingar, tycken och kärlek. Tycker livet är för kort för att älta gammalt utan vill hellre se framåt och njuta av livet, kärleken, familjen och vänner!

Magen kurrar!!

Publicerad 2009-12-05 15:50:48 i Allmänt,

Nu kurrar det i magen när jag tänker på pepparkakor, saffransbullar och glögg!!! Pappa, vi måste baka när jag kommer. Mamma, jag önskar pizza när jag kommer till dig ;)
Hungrig är jag som en gnu...... ska nog beställa pizza snart. TÄnkte laga mat för jag har absolut NADA pengar. men så är Janet bakfull som en gnu (kom hem 04.50 imorse) så hon vill ha pizza helt absolut!!! Så visst, vill hon betala så är jag väldigt glad för det. har faktiskt inte ätit pizza på 1 månad vilket är OTROLIGT ovanligt eftersom vi vanligtvis i detta hus äter det minst 2 gånger i veckan förut. men den kära ekonomin har gjort det tajt i allas plånbok nu! Så ikväll KANSKE det blir pizza i vilket fall ;)

Idag är jag helt ledig, inget städjob (tacka gud för det) och inge pub. Visst, jag hade hellre jobbat så jag kunde få lite pengar men skönt också att vara helt ledig. Jösses vad pank man är nu dessa dagar. Igår skulle jag handla på affären, hade absolut ingen frukost hemma längre, Så jag fick liksom räkna hela tiden så jag hade pengar så det räckte till det jag tog. Så numera är det istället för youghurt som kostar ca 4 euro och räcker i 5 dagar, så blev det gröt för 1.69 euro och räcker i minst 2 veckor!!! Så det är snålt på den fronten nu också. Liiite orolig över mat denna vecka då jag kollade idag och vi har lax, köttfärs och falukorv i frysen....... Det är 3 dagars middag. Vad ska man hitta på sen??? Blir nog gröt för hela slanten tror jag :( Suck suck.... men förhoppningsvis ändras det om några månader.... bara vänta och hoppas på ett mirakel!

Regnar, blåser och halv kyligt ute idag. Blir en dag i soffan och sängen tror jag. Final ikväll på X-factor (som idol i sverige) så blir att glo på det ikväll också. Blir nog till och med att stanna i Pyjamas hela dagen och kvällen!


Längtar som attan tills jag ska hem nu. Tittade på kort på lilla Elin och Nellie idag, lä'ngtar och saknar dom otroligt mycket!!! Ska bli dunder mysigt att få träffa Nellie och äntligen få träffa lilla Elin. Funderade också på när dopet för henne kommer vara, förhoppningsvis så man kan åka hem till det. Vill absolut inte missa det, har redan missat lilla Lukas dop i november :(

Nu ska jag äta lite toast, bebben sparkar mycket :)

Kram på er alla!!!

Kommentarer

Postat av: Mamma!!

Publicerad 2009-12-09 15:33:18

Hej Jenni!!



Men Jenni lilla, hur har du det egentligen där på Irland? Det verkar som du har det värre änn vanligt. Detta låter inte bra kan jag säga. Mat måste du ha, för det är inte bara du som ska ha mat nu utan den lilla bebisen.



Är det något så måste du höra av dig omgående, jag ska hjälpa dig så gott det går.



Sköt om dig nu. Älskar dig. Puss Mamma!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

The future is in the hands of the destiny.... Or is it?

Just a girl that wants so much and are searching for it every day that goes.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela