jensanjen

En tjej med mycket tankar, funderingar, tycken och kärlek. Tycker livet är för kort för att älta gammalt utan vill hellre se framåt och njuta av livet, kärleken, familjen och vänner!

väntar och väntar ännu mera

Publicerad 2008-09-12 12:48:07 i Allmänt,

Jag avskyr denna otroliga väntan, vill veta nu! Har inte hört ett ljud från banken om jobbet, skickade dit min översättning av mitt betyg som jag satt med i 3 timmar i tisdags kväll och lite websidor där det svenska skolsystemet förklaras och översättning av alla ord som finns på slutbetyget. Men inte ett ljud har jag hört..... väntar på betyget från Åre kommun som de var så snälla och översatte till mig och skicka i onsdags, kommer väl idag eller på måndag antar jag, detta eftersom banken ville ha orginalet med skolans stämpel i engelska. Så jag kan bara vänta och vänta och vänta ännu mera :=( Träffade en gammal chef till mig igår, jobbade för han på nattklubben för ca 7 år sedan och tydligen ska han nu börja på banken och hans utbildning börjar på måndag........ känns som det är rätt kört för mig i denna omgång i vilket fall...... men men, det går väl flera tåg antar jag!

Japp som ni märker är jag rätt nere idag, less på att vänta, less på att ha ont om pengar, less på att saker inte går som jag vill! Så fort det går bra så ska det tydligen alltid komma motgångar hela tiden, mitt livs historia känns det som vid denna tidpunkt. Kan  det någon gång gå bra för mig hela tiden??? Näh, känns inte som det. Visst jag har fortfarande lite cash på det svenska kontot så jag klarar en månadshyra till med det i vilket fall. Men sen är det rätt kört, har inte mera på det kontot efter det...... Visst jag får in lite pengar på puben jag gör timmar på men det är ju så man klarar sig med mat liksom, inte mera, inte så man kan lägga undan och spara liksom. Så jag behöver verkligen detta jobb på banken nu, vet att man blir betald den 25:e varje månad där och får jag inte starta nu snart så komemr det inte komma in någon lön förrän kanske slutet på november...... då är jag total körd!!!!! Hmmmmm japp nu har jag klagat lite på det också.

Har börjat märka att vissa personer man bor med inte är så himla organiserade som de vill tro att de är. Har märkt att personen i fråga inte gör speciellt mycket här hemma för att hjälpa till, rätt slö på den fronten så att säga. Tyvärr en person som har otroligt svårt för att ta kritik också så om man ska säga till henne så får man göra det på ett sätt som verkligen inte låter negativt så att säga. Ska vänta lite till och se om hon rycker upp sig, kan vara en svacka nu också så klart. Men blir det inte bättre då får man nog ta sig i kragen och ta sig ett snack med henne helt enkelt, ta den disskutionen så att säga!

Idag ska jag jobba några timmar, skönt måste jag säga att få göra det. Jobbar faktiskt 6 dagar denna denna vecka, ok, det är bara totalt 25 timmar men ändå, det håller mig sysselsatt och tankarna på bra humör. Sitter jag här hemma så blir jag nog knäpp med ältande och ALDELES för mycket kaffe drickande!!!!! Måste sluta röka också, vill verkigen det men usch det är verkligen inte lätt. Känns som jag behöver en stabil tillvaro för att lyckas med det. Som det är nu med strul med jobb, pengar etc så är det inte så ok att sluta. Men men, dne dagen komemr väl också hoppas jag!

Saknar mina vänner hemma i Sverige måste jag säga..... behöver dom just nu känns det som. Saknar våra samtal, våra party kvällar, våra skratt attacker och våra "problem"! Usch, jag hoppas verkligen de kan komma hit snart på besök. Jag vet, fjantigt, det har bara gått ca 6 veckor snart sen jag lämna landet...... men jösses vad man kan sakna folk!!!! 

Skickar ut en stor kram till min familj, ni gör en dunder stor satsning för varandra! Så stolt över er och vad ni gör för varandra, kom ihåg att kärleken kommer innifrån, inte i handlingar! LOVE YOU ALL!!!!! 

Kommentarer

Postat av: Nellie

Publicerad 2008-09-13 11:15:09

Skickar en bamsekram till dig faster, låter som du behöver det nu. Farbor och farmor är här och busar med mig, skojigt. Hoppas det löser sig med jobb snart!

Massa pussar och kramar från mig och mamma och pappa

Postat av: Lisa

Publicerad 2008-09-15 08:09:27

Hejsan gumman!



Hoppas att du har fått dina bertyg från ÅRE nu. Men det kommer att lösas det här med banken jag håller mina tummar här hemma för dig...



Hör av dig sen när du vet något mera om banken...

kramar lisa

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

The future is in the hands of the destiny.... Or is it?

Just a girl that wants so much and are searching for it every day that goes.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela