jensanjen

En tjej med mycket tankar, funderingar, tycken och kärlek. Tycker livet är för kort för att älta gammalt utan vill hellre se framåt och njuta av livet, kärleken, familjen och vänner!

Otroligt besviken!!!!

Publicerad 2008-09-23 11:40:37 i Allmänt,

Jaha, så fick man samtalet igår från banken....... först ringer de och frågar om saker på betyget jag lämnat in från sverige som är översatt till engelska från skolan i Åre, de har tydligen något som de översätter från också som de går efter som de hittat på internet, sen 1 timme senare ringer de och säger "Vi måste tyvärr ha betyget översatt av The irish qualificiation agency"! De nämnde detta för 2 veckor sedan att det vore bra om jag hade det, så jag kontakta dom men det kommer ta 8-10 veckor för dom att göra det så Sharon på banken sa att ok, kan du få det på engelska från skolan så räcker det. Så jag ordnade det samt översatte det själv också medans jag vänta på papperet från skolan samt mejlade över massa internet sidor om svenska skol systemet till dom på banken så de kunde läsa om det efter som det är annorlunda mot här hur man går i skolan etc. Men så nu så fråga de om jag kanske kunde få dom att göra det snabbare så jag kontakta dom igen men det hade då när jag ringde förra gången kollat upp det hela lite grann och de har tydligen aldrig gjort det på svenska så de kunde verkligen inte göra det snabbare och de hade några som var före mig att översätta också. RIngde tillbaka till banken och berätta, så då sa de att " tyvärr måste vi verkigen ha det på det sättet, inte att vi inte tror på dig då allt ser bra ut och dina referneser är perfekta, men reglerna är sådana och vi kan inte gå runt dom" Så jag sa till henne att det var otroligt dåligt stil att de inte nämnt något om det på intervjun då de då frågade mig om betyget, jag förklarade och allt var bra sa de då. Hade de sagt det då så hade jag ju för det första inte byggt upp mina förhoppningar, fär det andra hade jag ansökt om att få det översatt och det allra viktigaste det tredje, jag hade ju INTE tackat nej till jobbet i klädbutiken som jag blev erbjuden. Blev ju erbjuden deltid där och när jag sen ringde och tacka nej pga banken så sa chefen där att de skulle erbjuda mig heltid då det blivit en tjänst ledig!!!!!!!!!!!! Så otroligt arg och besviken, Mary på banken som jag prata med igår när jag sa detta till henne var ledsen för allt besvär jag gått igenom och skulle sätta mig inför nästa kurs då jag troligtvis kommer ha betyget översatt, "du behöver ju det även för andra jobb du ansöker för"  men hon visste inte när nästa kurs skulle starta då inget datum var satt för det. Nåja, jag bad om mina betyg skickade till mig och så får vi se vad som händer helt enkelt.

Kommer nu i vilket fall börja jobba på Janets pub mera, hon ska ju börja med lunch om 2-3 veckor och hon vill att jag ska sköta det så det kommer bli så gott som heltid och mestadels dagar måndag till fredag. Sen kommer ju nattklubben att öppna i november så jag gör nog någon kväll här och där också. Känns som jag börjar ge upp faktiskt..... gav så mycket i ansökningen för banken, så mycket tid, pengar och förhoppningar....... Känns som jag inte har orken att sitta och leta nya jobb nu och pub jobbet är ju faktiskt jädrigt kul och rätt bra betalt. Så jag går fördet nu och sen nästa år sår jag kanske börja på ny kula.

Har inte orken längre, efter förra veckans bravader och händelser så har luften gått ur mig. Börjat på otroliga kramper i magen, "acid pains" som de kallar det här, i Sverige kallas det mag katarr......... så äter Rennie för fulla muggar. Och så kom det ett till bakslag igår..... Krystle´s mormor dog! Krystlé mamma Mary hade varit där hela förra veckan och umgåtts med henne och så var hon på väg hem i bilen igår och var ca 10 minuter hemifrån (tar ca 40 minuter att köra emellan städerna) så fick hon samtalet från sin syster att mamman gått bort! Krystle vart totalt förstörd och bröt ihop....... så otroligt hemskt, hon skulle åkt dit denna vecka och besöka henne då det var 2 månader sen hon varit där! Men som Krystle sa igår kväll, mormorn var väldigt gammal så det är väl inte helt oväntad. men usch så heskt. Så mina vänner och kära, det var det 6:e dödsfallet inom loppet av 8 dagar!!!!!! Helt otroligt måste jag säga........ aldrig varit med om något liknande och jag fattar inte att allt har hänt.

Så igår kväll var en deppig kväll och eftermiddagen också. Suzy tog en kväll med mig och vi beställde pizza, åt choklad kaka och drack massa rosé vin med färska jordgubbar fram till 1 på natten! Hon är en helt underbar person som jag är så otroligt tacksam att jag har. Av alla i huset jag bor med så kan jag alltid lita på henne, hon är min klippa!!!!!

Nej, nu ska jag göra i ordning mig, janet kommer snart med sin son Callum som är 8 månader. Passade honom 3 timmar igår och ska passa honom några timmar idag också :=) Otroligt glad och lycklig kille så han får mig att må bra.
Kram på er och hoppas ni har en lite bättre tillvaro än vad jag har för tillfället. Nu har jag gnällt färdigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

The future is in the hands of the destiny.... Or is it?

Just a girl that wants so much and are searching for it every day that goes.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela