jensanjen

En tjej med mycket tankar, funderingar, tycken och kärlek. Tycker livet är för kort för att älta gammalt utan vill hellre se framåt och njuta av livet, kärleken, familjen och vänner!

näääääästan

Publicerad 2008-09-03 22:37:26 i Allmänt,

Så är det klart med jobbet, lite smådetaljer kvar bara men bara att hålla tummarna. De återkom till mig redan idag på morgonen vid 10- tiden vilket måste verka bra i vilket fall..... De sa 2-3 dagar och jag var på intervju igår vid 16- tiden och de ringer tillbaka idag och vill bara ha lite fler referenser från Irland och så skickar det lite dokument till mig jag ska fylla i.... så nu jäklar håller jag tummarna! Ringde och tackade nej till kläd- jobbet då det kändes urdumt att gå dit och göra 1-2 dagar och sen säga att "nej, jag har fått ett heltids jobb som är otroligt mycket bättre betalt" Känns inte helt ok liksom. Ger dom massa extra jobb och så slutar jag direkt för jag fått något bättre. Sen låg jag i natt som var och kunde absolut inte sova, tankarna flög runt om allt och alla och drev mig smått vansinnig. Länge sen jag hade problem att sova men men nu är det tillbaka..... handlar om att komma in i rutiner igen antar jag och det är under pågående arbete just nu!

Idga har jag varit på gymmet och det var absolut hur skönt som helst måste jag säga. Fick följa med Krystle när hon gick och hon är medlem så då får man ta med sig en vän i veckan som får vara med gratis. Det är ett helt fabolouse gym med ett ex antal fashionabla maskiner, 6 olika bastun/steamrum/relaxrum/snowroom (ja riktig snö) och så har det ett litet relax rum där man kan gå in och dricka kaffe/tea/cappuchino/ juice och äta frukt. Ingår helt i priset. Ska allt gå med där bara jag får ett fast jobb med lite inkomst så att säga. Hörde idag också att om man jobbar på Banken så betalar de 300 euros av de 700 det kostar ( jag vet, svindyrt) så det är ju perfect!! 

Som jag berättat för några av er så är allting så himla mycket dyrare här än hemma i sverige. Kanske inte luncher ute och vanliga smörgåsar etc, men allt annat, 2 liter mjölk kostar 25:-, limpa bröd kostar 29:-, boende och levnads saker svindyrt. Jag betalade sophämtningen för 2 månader, pris: 600:-!!!!! Internet som vi har nu 700:- för 1 månad och uppstart. Jösses amalia säger jag bara. Förstår nu helt klart varför man har så mycket bättre löner än hemma i sverige. men jag har räknat på det lite och omjag räknar mina kostnader jag har varje månad ungefär och vad jag kommer få i lön om jag nu får det jobbet jag vill ha så komemr jag klara mig galant, för jag kommer inte gå ut lika mycket längre som tidigare här då jag komemr göra 1 kväll per helg på puben/ nattklubben och någon kväll i veckan också. Ska spara så mycket som möjligt nu eftersom vissa underbara personer i min familj ska gifta sig nästa år så det gäller att spara MASSOR :=) Längtar tills det blir av dock ska ni veta. Äntligen ska de gifta sig hi hi hi hi hi puss på er!

Sen har jag varit med en vän till mig som inte fått så glada nyheter idag.... så hon är lite upprörd..... men jag är här och gör allt jag kan för att stötta henne till fullo. Men vet hon är stark så hon kommer klara sig, behöver lite pushning och stöttning mest! Sen fick jag besök av ett gammalt ex....... det var intressant måste jag säga. Skönt att veta att det är så gammalt och så underbart skönt att känna att det finns vekligen inget kvar där alls känslomässigt förutom vänskap. Så det behövde jag också för min egen skull. 

Ikväll blir det en kväll inne med James, "pappan" i huset, tjejerna är iväg på en danskurs i dublin ikväll. Kände att jag riktigt hade råd med det...... 8 kvällar för 1200:-, nja. Det blir hemma kväll istället! Känner mig så stolt över mig själv, var på Suzy´s pub ikväll och drack KAFFE men så när hon sluta vid 18.00 så tog hon sig en öl, jag tog mig en till kaffe och så kom hennes stammisar in, advokaterna, och så tog Suzy en tyill öl men jag tog en apelsin juice och jamenvisst, en till öl blev hon bjuden på men inte jag, jag höll benhårt på att bara dricka juice så de bjöd mig på juice ... ha ha ha ha så stolt!!! Ska fasiken hålla denna vecka helt vit, inte en droppe alkohol ska jag ha i mig :)

Well, nu ska jag krypa i soffan och glo på teve ett tag, somnar väl tidigt ikväll eftersom jag somnade inte förrän drygt 03.00 i natt och vakna vid 07.00 nät James gick upp...... Suck, måste få ordning på detta sömn problem som dyker upp titt som tätt! 

Kram kram  

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

The future is in the hands of the destiny.... Or is it?

Just a girl that wants so much and are searching for it every day that goes.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela