jensanjen

En tjej med mycket tankar, funderingar, tycken och kärlek. Tycker livet är för kort för att älta gammalt utan vill hellre se framåt och njuta av livet, kärleken, familjen och vänner!

grrrrrr

Publicerad 2008-09-08 20:13:00 i Allmänt,

Otroligt frustrerad och irriterad för tillfället!
Fick samtal från banken om jobbet och de ifrågasatte mina betyg. De undrar över vad de är likvärdiga med i det irländska systemet och när jag förklara hur det var med högstadium och gymnasium vad det var likvärdigt med och så vidare så ville de ha betygen från högstadiet!!! Vem har dom liggandes när man söker arbete??? Jag har inte med mig dom till irland med tanke på att jag inte trodde man behövde dom, man visar ju liksom inte upp dom nu för tiden när man söker jobb. men så är bankens krav att man har 5 godkända ämnen i 2nd level scool, vilket är jämförbart med högstadium. Mina betyg från gymnasiumet är jämföra med college här borta och de ser att det är på svenska men så sa det att de ser att matte och engelska är med, de förstog det och det är 2 ämnen som man måste ha godkänt i för att få anställning men så försåt de inte mera. Och de vill nu ha orginal papper på betygen på engelska från skolorna och jösses vad jag ahr försökt få tag i mina lärare från Åre, men om jag skulle ringa min högstadie skola och be om betyg därifrån på engelska........ jösses det är ju typ 15 år sedan jag gick där!!! Kan de verkligen få tag i det? Kan de göra det? Och det är 9 år sedan jag gick i gymnasiet!!! Ja herregud, känns som ett stort steg bakåt för mig just nu. Alla vänner här säger att jag har jobbet att de bara ska kolla upp referenserna och det vetjag att det kommer inte vara några bekymmer alls. Men så kommer detta. Jag typ inväntade besked om när utbildningen startar men så får jag ett samtal som detta idag. Man kan få betyget översatt och så vidare till det irländska systemet om man tar en kopia hos polisen får det stämplat av dom att det är det riktiga och äkta kopian av orginalet, skickat med formulär ifyllt till en organisation i dublin MEN det skulle ta 8-12 veckor inna jag får tillbaka det!!!!! Vilket är totalt för sent! och jag prata med dom på banken om det då de var dom som bad mig att ringa dit om det, och då sa de att jag skulle försöka få det på engelska från skolan. Så jag lovade att återkomma imorgon då klockan var här 16.30 vilket innebär 17.30 i sverige och allt är stängt där hemma. Försökte få tag i min kurs ansvarig i Åre men hon svarade inte på mobilen (hitta hennes nummer på internet) tur Åre inte är sååååå stort. Och skolan var ju såklart stängd och inget svar på telefonen alls. Så jag mejlade Ylva, min kurs ansvariga och får hoppas hon hör av sig till mig imorgon bitti, annars får jag ringa henne igen! Så, frustrationen är otroligt stor just nu som ni kanske förstå. Någon därute kanske vet vart man kanvända sig förresten?????

Men lite goda saker händer denna vecka dock, jobbar 20 timmar på puben under vecka vilket är perfekt, ger mig pengar för veckan som komemr i vilket fall så man slipper svälta ha ha ha sen har jag underbara vänner som göder mig hela tiden med massa god mat. Igår kväll hade vi en underbar "sunday- dinner" med "fa,iljen" och så kom Krystles mamma, syster och kille och åt middag också. hann precis äta upp innan det var dags att springa till puben för att göra några timmar. Så skönt, det ligger bara 5 minuters rask promenad härifrån så det är perfekt. Så jag gör några timmar tisdag och onsdag sen helt ledig torsdag och så jobbar jag hela helgen några timmar varje kväll vilket innebär ingen alkohol för mig denna helg vilket såklart inenbär inga pengar blir spenderade denna helg :=) Perfekt! Dock så är det sista helgen för en vän till mig som ska åka utomlands och leva i 1 år eller mera. Så han ska ha en helg med fest hemma hos sig för att säga hej då till alla och känner jag honom rätt så komemr han göra denna helg till en helg som alla kommer minnas för all framtid :=) Han är en riktig party kille med massa hyss för sig mestadels så inget han gör förvånar en faktiskt. FÅ rförsöka ta mig dit efter jobbet på fredag om inte annat, jobbar inte så sent och jag börjar sent på lördagen så jag borde kunna pipa dit ett tag i vilket fall. Så trist att han åker, så många härifrån åker härifrån nu, till canada, nya zeeland etc komemr bli tomt utan dom men jag tror de kommer hem snart i vilket fall! hmmm eller jag hoppas det i vilket fall! 

Nåja, nu har jag gnällt och fått ur mig endel frustration så känns lite bättre nu. Kan ju inte göra så mycket mera ikväll faktiskt utan vänta tills imorgon och sen efter det se hur det blir. Ska upp tidigt imorgon i vilket fall och börja ringa runt i sverige! Måste fixa mera cash på telefon för det också kom jag på! hmmm inte det bästa att ringa till sverige under dagtid, kostar multum! Men men, det måste göras så bara att bita ihop och göra det, får bli pasta i några dagar :=) 

kram på er och glöm ej paraplyet! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

The future is in the hands of the destiny.... Or is it?

Just a girl that wants so much and are searching for it every day that goes.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela