jensanjen

En tjej med mycket tankar, funderingar, tycken och kärlek. Tycker livet är för kort för att älta gammalt utan vill hellre se framåt och njuta av livet, kärleken, familjen och vänner!

En av de tuffaste veckan i mitt liv.......

Publicerad 2008-09-20 18:22:51 i Allmänt,

Kan mest säga som så att jag är otroligt glad när den denna vecka är över! Har nog varit en av de värsta veckorna i mitt liv tror jag...... 4 dödsfall, 1 minnesdag+ kväll och urnsättning av min kära morfar! Önskar verkligen jag kunde vara där för min familj och släkt men så vet jag att de stöttar varandra och jag var i kyrkan idag för en begravning samma tid som min kära morfar fick sin sista vila. Så mina tankar var med honom till fullo!
Som sagt, många dödsfall, 1 väns morfar, 1 väns styvfar, Suzy´s systers svärfar, en ikon bland advokaterna Brian Pierce, alla gick bort i hjärtattack! 2 i måndags och 2 i tisdags sen var det 1 års dagen av Ciaras mamma Maria som gick bort hastigt förra året så vi hade minneskväll för henne igår kväll. En helt underbar kväll med mycket skratt, lite tårar och massa goda minnen. Så för Suzy det har varit en av de värsta veckorna i sitt liv.

Det är ju lite annorlunda här jämfört med hur det är i Sverige när någon går bort, de har antingen en " a wake". Det innebär att de får hem personen från sjukhuset efter att begravnings männen gjort i ordning personen och sminkat etc i sin kista, sen har de blommor, ljus och de allra närmaste kommer dit. man pratar om honom, säger sina farväl etc. Sen sitter någon i familjen med honom hela natten och dagen innan de tar honom till kyrkan för begravningen. Så någon är alltid med honom från att han kommer hem från sjukhuset tills han kommer ner i marken för begravningen, man byter av varandra i familjen så man inte sitter hela natten själv eller dagen, man ber bön hela tiden också. Så begravningen är här max 2 dagar efter att personen gått bort Sen finns det "the removal", the removal kan man ha istället för "the wake", det innebär att han bärs genom staden från bårhuset i sin kista, där han är helt gjord i ordning såsom sminkad, klädd etc, till kyrkan i sällskap av familjen och vännerna, sen har de honom i kyrkan under kvällen och natten, och den som vill kan gå in och säga sina farväl, lämna blommor, tända ljus och be en bön för honom. Sen är begravningen dagen efter. Väldigt annorlunda allting jämfört med Sverige. Men jag tycker det är ett bra sätt, man slipper vänta 2- 3 veckor på begravningen och man kan snabbare bearbeta sin sorg. Så nu är allt över i vilket fall och alla ska försöka gå vidare med sina liv. Så glad för Ciara och hennes familj att dagen vart så himla bra och lyckad för minnes kvällen för deras mamma!
 
Imorgon skulle vi ha babyshower för en vän som ska föda om 3 veckor men nu är hon så dålig i och med att hon kan inte sova på nätterna för hon kan inte få ro i kroppen, bäbisen rör sig hela tiden och hon är otroligt sliten. Så vi vänner ska istället träffas och skriva under kortet och sen ska hennes kille möta upp oss och ta presenterna vi köpt och ge till till henne. Så slipper hon den stresse´n av att underhålla oss när hon inte mår bra. Men det blir trevligt i vilket fall att träffa tjejerna några timmar. Jobbar ikväll och imorgon kväll vilket är tur då jag är totalt pank just nu!! Så otroligt less på att vara pank hela tiden...... man kan fasiken inte göra någonting och man tänker på det hela tiden vilket är så onödigt jag vet.... kan ju inte göra något åt det i vilket fall så att säga. Jag jobbar timmarna jag får på puben och sen var jag och Suzy nere på Graces och Tim (min gamla chef) var där och han bad om ursäkt att han inte varit i kontakt med mig om timmar på puben, han hade totalt glömt bort det....... Så han ska kolla om han har några timmar till mig i vilket fall och höra av sig, får se om det händer dock ha ha ha ha han är så jädra virrig och så vidare. Men jag hoppas på det i vilket fall! 

Nu ska jag vara lite social med Krystle som precis kom hem och dricka min 8:e kopp kaffe :=) 
Kram på er och kom ihåg att man lever bara en gång, man vet aldrig när det är ens tid så ta alla möjligheter ni har att ta hand om varandra och era nära och kära!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

The future is in the hands of the destiny.... Or is it?

Just a girl that wants so much and are searching for it every day that goes.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela