jensanjen

En tjej med mycket tankar, funderingar, tycken och kärlek. Tycker livet är för kort för att älta gammalt utan vill hellre se framåt och njuta av livet, kärleken, familjen och vänner!

tankar, tankar och mera tankar

Publicerad 2008-10-22 13:36:36 i Allmänt,

Vet inte riktigt vad jag känner idag.... lite nedstämd men samtidigt inte. Känner att denna förkylning jag haft sen jag kom hit håller på att driva mig vansinnig. varför kan jag inte bara bli av med den. Trodde det var mögglet i ena vardagsrummet, men det är borta nu och ändå är fökylningen kvar grrrrr irriterande.
Tur att jag i november ska ha en detox period. Ska ge upp rökandet (alldeles för dyrt) ge upp alkohol (alldeles för dyrt) och börja äta mera nyttigt. Börjar bli less på all kinese mat och pizza och flottigheter........ Handlar ju egentligen bara om slöhet faktiskt. Att jag "inte har tid" att laga mat, gå till affären, inte så konstigt när jag kommer att tänka på mat när det är alldeles för sent :=( Men det ska bli nya tag med den saken. Har också bestämt mig för att denna gång när jag slutar med cigaretterna ska ta hjälp av nicotin plåster eftersom jag blir så otroligt grining och tjurig när jag slutar med cigaretterna och det funkar ju inte direkt när jag jobbar inom service branschen....... Så lite hjälp ska jag ta, inte gå "cold turkey" som förra gången och gav alla i min omgivning en riktig plågsam tid så det slutade med att de stoppade en cigarett i min mun..... ooooops sorry friends!

Denna vecka går otroligt långsam måste jag säga, känns som fredag idag men det är ju tyvärr bara onsdag..... jösses! Kan bero på att jag ser fram emot lördag och partaj samtidigt som jag inte gör så mycket om dagarna. Jobbade ju bara i några timmar i måndags och igår var jag hemma hela dagen förutom lunch på stan med Krystle och Marchin sen åkte jag till Newbridge och spenderade kvällen med Jay och Jane och glodde på film. Så det händer inte så mycket direkt. men jag hålelr mig ifrån puben i vilket fall...... hi hi hi hi

Solen skiner idag med och jag borde gå ut och gå..... samtidigt så vaknade jag i morse och såg att köket ser ut som ett bombnedslag! Så kanske borde ta tag i det. Dock inte min röra alls men jag kan inte låta bli. Känns som jag alltid plockar upp skit och smuts efter alla andra här i huset, jag plockar alltid bort mina saker och diskar på en gång dom få gångerna jag faktiskt använder något i köket....... jag vet, jag är en orubblig pedant ända ut i finger topparna. Men suck, ska det vara så svårt att plocka undan direkt och diska direkt???? Hmmm får se vad som händer med den saken.

nej nu babblar jag strunt så bäst att göra något.
kram på er och njut av livet!

Kommentarer

Postat av: från mamma

Publicerad 2008-10-22 14:13:37

hej min kära dotter.det är skönt att höra att du inte springer så mycket på puben mer. du måste ta o tänka på din kropp lite, annars orkar du inte jobba. och sen måste du börja äta ordentlig mat inte en massa pizza o skräp.och du ska inte ta reda på en massa skräp efter andra som bor där, dom är vuxna människor.och sen är det toppen att du ska sluta röka, det borde jag med. jag skulle bli jätte glad om du kunde komma hem o fira min 50-års dag, men jag förstår också att du inte har råd. men jag kan alltid hoppas. nu får du sköta om dig. jag älskar dig o saknar dig massor. puss mamma!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

The future is in the hands of the destiny.... Or is it?

Just a girl that wants so much and are searching for it every day that goes.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela