jensanjen

En tjej med mycket tankar, funderingar, tycken och kärlek. Tycker livet är för kort för att älta gammalt utan vill hellre se framåt och njuta av livet, kärleken, familjen och vänner!

Kommer nog bli stora ändringar.........

Publicerad 2008-10-29 19:42:29 i Allmänt,

jepp, närmaste veckorna komemr det bli stora ändringar tror jag, mycket som pågår igen..........
Janet har bett mig flytta in hos henne och vara hennes Au pair för hennes son Callum 9 månader..... hon och hennes kille kommer troligtvis flytta isär och hon har redan i dagsläget problem med att få någon att ta hand om sonen. Hon lägger ut enorma pengar på att betala någon för barnpassning och eftersom både henne son avgudar mig och hon säger att hon själv "love me to bits" så vill hon att jag tar hand om honom. Vilket i så fall innebär att jag betalar ingen hyra, tar hand om bäbisen när hon jobbar och behöver det, jag betalar ingen ESB, gas etc. Men så kommer jag också jobba på puben så jag får en inkomst så jag klarar mig utan problem. Hon vet att jag inte trivs i huset, det är för dyrt att bo här, kommer inte riktigt överens med en person i huset......... helt enkelt inte vill bo här. Men jag vill samtidigt inte sätta de andra i huset i knivig situation med att bli "stuck" och betala min del av hyran och räkningarna, skulle vilja hitta någon som vill hyra mitt rum så jag kan flytta utan problem så att säga........ Vore perfekt tror jag att bo hos Janet. Hon äger ju huset så att säga så betalar ju ingen hyra eller lån för det heller. Så blir ju ingen direkt extra kostnad att ha mig där.
Samtidigt så undrar jag om det är en bra idé, risken är att James och Krystle kommer bli ordentligt förbannade över att jag vill flytta, Suzy har jag pratat med redan om detta och hon förstår mig helt och hållet, är helt ok med det och vill bara mitt bästa. Hon tycker det är en suverän idé faktiskt. Hon vet att en person ihuset inte kommer bli glad alls över det men hon skulle prata med henne själv efter att jag pratat med henne.........
Ska prata med henne ikväll, men hon var i telefon förut så jag väntar på att hon ska komma ner..... usch jag avskyr verkligen detta, får ont i magen och blir deppig faktiskt. Vill absolut inte såra någon och jag vet inte hur de kommer ta detta......
Vad tror ni? Är detta en bra idé? Ska jag se till att göra det bra för min del och även hjälpa en vän, eller ska jag bo kvar för att hjälpa de andra och inte sätta dom i klistret??????? Usch usch usch...... ska försöka prata med henne nu...... Wish me luck!!!!!!!!!!!

Kommentarer

Postat av: från mamma

Publicerad 2008-10-30 09:33:23

HEJ MIN KÄRA DOTTER. JA DU, HUR SKA DU GÖRA MED ALLT? JAG TYCKER DET VERKAR VÄLDIGT RÖRIGT FÖR DIG JUST NU. MEN JAG TROR OCKSÅ ATT DET KAN VARA EN BRA IDE ATT DU FLYTTAR TILL DIN VÄNNINA O HJÄLPER HENNE MED HENNES SON. OCH SEN KANSKE DU FÅR EN BÄTTRE INKOMST OCKSÅ. MEN SAMTIDIGT FÖRSTÅR JAG DIG ATT DU TYCKER DET ÄR JOBBIGT OM DU SKA FLYTTA, FÖR DET VAR JU OCKSÅ FÖR DIN SKULL SOM DOM FIXADE DETTA HUS, FÖR ATT DU SKULLE KOMMA, DET VAR IALLAFALL VAD JAG FÖRSTOD AV VAD DU SADE TILL MIG. OCH DET ÄR VÄLDIGT VIKTIGT ATT ALLA KOMMER ÖVERENS NÄR MAN BOR TILLSAMMANS, GÖR MAN INTE DET SÅ BLIR ALLT BARA JOBBIGT. MEN JAG HOPPAS FÖR DIN SKULL ATT DET ORDNAR SIG FÖR DIG, ANNARS ÄR DET BARA ATT KOMMA HEM IGEN, DET VET DU. DU ÄR ALLTID VÄLKOMMEN HEM. JAG SAKNAR DIG MASSOR O HOPPAS ATT VI SNART KAN SES. ÄLSKAR DIG O SKÖT OM DIG. PUSS MAMMA.

Postat av: jimmi och tove

Publicerad 2008-10-30 15:11:34

Vi tycker så här syster/jenni. varför skulle dom bli sura för att du vill flytta? det är ju för ditt eget bästa och det måste dom ju förstå lixom. annars e dom ju helt bakom flötet tycker vi. gör som du vill. följ dina tankar och ditt hjärta =) många kramar jimmi och Tove

Postat av: Storebror

Publicerad 2008-10-31 21:10:55

Hej systeryster



Jag tycker du ska följa vad hjärtat säger. Vill du flytta pga att du inte mår bra av situationen som jag förståt och komma någonstans där du VET att du kommer få det bra... do it!!

Tveka inte en sekund.

Visst kan det kännas jobbigt att sätta folk i en "knivig" situation, men ibland måste man tänka på sig själv. Man kan inte alltid tänka på andra.



Listen to your heart!



kram från Nellie, storebror och din svägerska

Vi saknar dig!!

Postat av: pappa

Publicerad 2008-11-01 11:30:28

Hej Hej gumman. Ja nu är det så att du ska tänka på dig själv för en gångs skull. Du har hela tiden tänkt på andra och tydligen mår du inte bra av detta så det är ju bara att flytta. Klart att du måste ha så att säga uppsägningstid men under den tiden kan ju ditt rum stå tomt. Vet inget annat. Du har ju inkomst så att du kan betala hyran men allt annat slipper du ju. Jag tror också att du skulle bli lite lugnare av det. Inte känna press att du MÅSTE vara trevlig och gå till pubben bara för att dom andra vill det. Nej gumman ta hand om dig själv du. Jag tänker på dig och hoppas allt löser sig. LY och saknar dig. Daddy

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

The future is in the hands of the destiny.... Or is it?

Just a girl that wants so much and are searching for it every day that goes.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela