jensanjen

En tjej med mycket tankar, funderingar, tycken och kärlek. Tycker livet är för kort för att älta gammalt utan vill hellre se framåt och njuta av livet, kärleken, familjen och vänner!

grå torsdag

Publicerad 2008-10-23 12:33:13 i Allmänt,

Idga kom irländska vädret tillbaka igen, det är grått, blåser som attan och regnet slutar aldrig falla........ typiskt irländskt väder helt klart och jag funderar på hur jag ska skydda mig ifrån detta väder på väg till jobbet. Paraply funkar absolut inte då det komemr blåsa bort på 2 sekunder och jackan jag har skyddar inte direkt från någonting. Så det blir troligtvis att låna Krystles jacka som har huva och är tjock :=) Hoppas bara hon inte har den idag, har inte kikat om den är hemma faktiskt men jag hoppas verkligen det.
En dag som denna önskar jag verkligen att jag hade en bil...... Får ju låna Janet och Pat´s bil så fort den gått igenom besiktning och jag ordnat försäkring, här är det annorlunda än i sverige (som allting annat) man försäkrar sig själv på bilen, man försäkrar inte bilen så att säga. Så den som kör bilen måste ha egen försäkring på den så att säga, så och det ska jag ordna så fort jag har mer timmar på puben. Tänkte att jag inte behöver bil när jag bor som jag gör men dagar som denna så är det faktiskt ett måste om jag inte vill komma till jobbet och se ut som en åsna som fångats i stormen :=) Så det ska väl ordnas det också.

Var i telefon idag med min gymnasie lärare och fick all info jag behöver för att kunna skicka in och få betyget gjort av irländska myndigheterna. Ska ordna det på måndag tror jag och få det iväg skickat. Ska bli intressant och se hur många samtal jag får från dom med frågor ha ha ha ha Ylva berättade att 2011 firar Åre Gymnasium 50 år!!!!! Kanske man skulle passa på att åka dit då :=) Har ju faktiskt inte varit där sen jag tog studenten, katastrof jag vet, så då är ju ett perfekt tillfälle att åka dit i vilket fall.

Nu är det dags att göra mig i ordning för jobb, yeah, äntligen får jag jobba några timmar och inte ligga på soffan och tycka synd om mig själv :=)

Ta det lugnt och ta hand om er!

Kommentarer

Postat av: pappa

Publicerad 2008-10-23 20:18:00

Hoppas dagen varit bra. Ja det vädret som ni har är ungefär som här. Regn, blåst och kallt. Fan denna höst och kommande vinter. BURRR fy. Men du får ha en fin dag och kväll på lördag och du!!! bli inte allt för full nu. Kolla ditt konto på banken och jättegrattis från DADDY o du! Apan hälsar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

The future is in the hands of the destiny.... Or is it?

Just a girl that wants so much and are searching for it every day that goes.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela