jensanjen

En tjej med mycket tankar, funderingar, tycken och kärlek. Tycker livet är för kort för att älta gammalt utan vill hellre se framåt och njuta av livet, kärleken, familjen och vänner!

Så blir det svenska

Publicerad 2008-08-26 22:18:53 i Allmänt,

Jaha ja.... då var det dags att skriva på svenska eftersom vissa inte klarar av engelskan hi hi hi hi hi Ni får väl se det som en undervisning för er att ni kan lära er engelska ;)

Jaha ja, idag har jag arbetat och FASIKEN vad skönt det var att få använda huvudet lite grann och röra på sig ordentligt. FIck jobba på en pub som min vän Janet och hennes husband to be har tagit över. Skumt måste jag säga, då Janet var hemma med sonen för han var sjuk och Pat kunde inte vara där så Beau låste upp, visa mig kassa maskinen  och vart saker fanns och sen gick han så jag vart lämnad helt själv från 14-19 idag.... tror ni jag var virrig i början eller men så flöt allting som en glasyr på en kaka...... Men så kom det att jag var tvungen att byta tunna på ena ölen och jösses vad nervös jag var.... men HELLO, det flöt på, inga beklymmer alls :=) Ok, när jag sen skulle byta den andra tunnan för det andra ölen så vart det liiiite problem eftersom det var en ny sorts anläggning så vilken knapp och ratt jag än tryckte på efter att jag satt dit nya tunnan (som för övrigt väger xxxxx- antal kilon) så funka det inte!!! Men hi hi så var ena killen i baren bartender så han hoppa ner med mig i källaren och hjälpte mig, det enda var 1 liiiiten spak jag missat.... nåja, nu lärde man sig något nytt :=)
Grabbarna var hur underbara som helst, stammisar som är där varje dag efter jobbet, och jag kände mig såå välkommen!
Underbart, och så sms:a Janet när jag var hemma och fråga om jag ville jobba mera så jag antar att jag gjort bra ifrån mig ;=)
Underbart!

På torsdag har jag en anställnings intervju också i en butik, berättar mer om det när jag vet hur det blir då jag är lite skrockis, sen va jag och kröp för min gamla chef efter lite timmar så han ska ringa mig vilken dag som helst om timmar så man får in lite cash då det börjar sina med tanke på att hyran etc ska betalas snart!!! SÅ stressenbörjar komma ännu mera men jag måste hålla det coolt ett tag till, har lite kontakter på ett annat ställe och förhoppningsvis ringer de mig imorgon eller torsdag!

Annars då??? Vädret är grått, grått och mera grått..... har inte regnat så mycket sista tiden mest lite dugg sisådär! Men men, man är ju på irland, den gröna ön med massa regn :)

Nåja, imorgon ska jag försöka hinna ta kort på huset och ladda upp här så ni får se hur det ser ut här också :)
Saknar er där hemma och hoppas ni har det bra!!!


Kommentarer

Postat av: Gunhild

Publicerad 2008-09-01 14:20:27

Hej.

Hoppas de e bra hos dig och med dig.

Bra att du skriver på svenska ja e dålig på englska. Vi hörs.

Kram Moster.

Postat av: mamma

Publicerad 2008-09-09 17:30:15

HEJ MIN KÄRA DOTTER!!



JAG HOPPAS ATT DET KOMMER ATT ORDNA SIG MED JOBB O ALLT. DU SKA VETA ATT JAG SAKNAR DIG MASSOR OCH ATT VI SNART KAN SES.

DU FÅR SKÖTA OM DIG. ÄLSKAR DIG.



PUSS O KRAM MAMMA!!



PS: ÄNTLIGEN SKRIVER DU PÅ SVENSKA DS.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

The future is in the hands of the destiny.... Or is it?

Just a girl that wants so much and are searching for it every day that goes.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela